La UPC realitzarà els estudis d’onatge per al projecte de reconstrucció del pont del Petroli de Badalona

El pont del Petroli a l'estiu del 2020

L’Ajuntament de Badalona ha encarregat a la UPC els estudis tècnics i d’onatge per a la reconstrucció del pont del Petroli de Badalona. La futura infraestructura del pont, inclosa la seva plataforma final, haurà de ser capaç de resistir els embats de temporals d’intensitat com el Glòria, que va malmetre el pont el mes de gener del 2020.

29/01/2021

Els investigadors del Laboratori d'Enginyeria Marítima (LIM) , vinculat a l'Escola de Camins de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), realitzaran els assajos per garantir que la reconstrucció del pont del petroli de Badalona resisteixi futurs temporals. L’estudi es durà a terme al Canal d’Investigació i Experimentació Marítima (CIEM) d’onades de gran escala, de 100x3x7 metres, i al canal de petita escala CIEMito, on es reproduiran les situacions que han portat al trencament del pont, i també es realitzarà amb el suport de mètodes numèrics.

El projecte, dirigit per l'investigador Daniel González-Marco i el director del LIM, Agustín Sánchez-Arcilla, també inclou també les anàlisis de batimetria del moviment del mar segons el relleu del fons marí, així com l’avaluació de les pressions que la força del mar pot exercir sobre la plataforma final i el pont del Petroli.

Les conclusions del treball es presentaran abans que finalitzi el pròxim mes de març i serviran de base per als projectes d’enginyeria de reconstrucció del pont del Petroli. Aquestes obres de reconstrucció del pont tindran una durada d’un any.