La UPC, en el ‘top 100’ del món en el camp de l’Enginyeria i en les disciplines d’Enginyeria Civil, Ciències de la Computació, i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica

La UPC se situa, en la nova edició del Best Global Universities Rankings, entre les 100 millors universitats del món en el camp de l’Enginyeria (en el lloc 74) i en tres disciplines: Enginyeria Civil (en la posició 42), Ciències de la Computació (en el lloc 53), i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (en el lloc 72 del món).

31/10/2019

El Best Global Universities Rankings –conegut també com US News– està editat per US News & World Report i gestionat per Clarivate Analytics. Es tracta d'un rànquing que té en compte tota una sèrie d’indicadors vinculats a la recerca i a la reputació de les institucions i publica, a banda d’una classificació general, una sèrie de classificacions per camps i disciplines.

En la classificació general, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) se situa entre les 500 millors universitats del món (en el lloc 497). Pel que fa als camps, la UPC se situa en el lloc 74 del món en Enginyeria, on també lidera el sistema universitari estatal. Quant a la classificació per disciplines, la Universitat es posiciona entre les 100 millors del món en Enginyeria Civil (en el lloc 42), Ciències de la Computació (en la posició 53) i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (en el lloc 72). En Enginyeria Civil i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, la UPC també es posiciona al capdavant de les universitats espanyoles.

Així mateix, la UPC també es classifica en quatre disciplines més analitzades pel rànquing US News: Matemàtiques (en què se situa en el lloc 169 del món); Ciència dels Materials (en què es posiciona en el lloc 256 del món); Química (en la posició 476), i Física (en què es classifica en el lloc 551).