La UPC, en el ‘top 100’ del món en quatre disciplines segons el ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects 2022

Equipament de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial

La UPC es manté entre les 100 millors universitats del món en quatre categories–Tecnologia i Ciències Instrumentals, Ciències Atmosfèriques, Matemàtiques i Enginyeria Civil– i lidera en solitari el panorama estatal en dues –Ciències Atmosfèriques i Recursos Hídrics– en la nova edició del ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects.

19/07/2022

S’ha publicat l'edició 2022 del ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects (GRAS), que posiciona les millors institucions del món en 54 disciplines dels camps de les Ciències Naturals, l’Enginyeria, les Ciències de la Vida, les Ciències Mèdiques i les Ciències Socials. Les institucions són analitzades a partir d'un màxim de cinc indicadors, que es ponderen en funció de la disciplina, i que se centren en avaluar la recerca, l'excel·lència acadèmica, la col·laboració internacional i els premis rebuts pel personal docent i investigador.

En la nova edició del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es posiciona entre les 75 millors universitats del món en Tecnologia i Ciències Instrumentals (rang 51-75) i entre les cent millors en Ciències Atmosfèriques, Matemàtiques i Enginyeria Civil. També destaca en Recursos Hídrics, Tecnologia i Ciències del Transport, Enginyeria Elèctrica i Electrònica, entre les 150 millors del món.

A més, la UPC se situa al capdavant de l’Estat en Ciències Atmosfèriques i Recursos Hídrics i colidera el sistema universitari espanyol en tres disciplines: Matemàtiques, Tecnologia i Ciències del Transport, i Enginyeria de Telecomunicació. El rànquing també destaca la Universitat en Enginyeria Civil, Enginyeria Metal·lúrgica i Enginyeria i Ciències de la Computació, amb el segon lloc a Espanya.

Pel que fa als indicadors analitzats pel rànquing, la UPC obté les millors puntuacions és el de la col·laboració internacional (IC), una dada que fa referència al rati d’articles amb coautoria internacional respecte el total, per categoria. La Universitat també destaca en l’indicador CNCI, corresponent a l’impacte normalitzat, el rati entre les citacions rebudes i el valor estàndard de citacions, per categoria, període i tipus de publicació a la revista.