L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja posa el nom del rector Francesc Torres a un carrer de la localitat

Descarregar

L'alcalde de Sant Joan de Labritja, Antoni Marí (a l'esquerra de la imatge), i el rector Francesc Torres van descobrir la placa del carrer el 27 d'agost passat

Descarregar

El carrer del Rector Francesc Torres, a Sant Joan de Labritja, parteix de la carretera principal i acaba en la intersecció del carrer Mossèn Vicent Ferrer Guasch

L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, a Eivissa, ha posat el nom del professor Francesc Torres, rector de la UPC des del desembre el 2017 fins al juny del 2021, a un carrer de la localitat. La placa del carrer es va inaugurar el 27 d'agost.

14/10/2021

La localitat eivissenca de Sant Joan de Labritja, al nord-est de l'illa, ja té un carrer amb el nom del rector Francesc Torres. L'homenatge ha volgut reconèixer la trajectòria professional de Torres, que va néixer en aquesta localitat eivissenca el 1962 i és veí d'aquest mateix carrer.

L'alcalde de Sant Joan, Antoni Marí, va assegurar, el 27 d'agost, poc abans de descobrir la placa que porta el nom de 'Rector Xicu Torres', que amb la inauguració d'aquest carrer "el poble creix una mica més des del punt de vista urbà". La iniciativa, a proposta de l'alcalde, va ser aprovada per unanimitat pel ple de l'Ajuntament de Sant Joan. El carrer, del qual n'és veí Francesc Torres, parteix de la carretera principal i acaba en la intersecció del carrer Mossèn Vicent Ferrer Guasch.

Francesc Torres, que és catedràtic i enginyer de Telecomunicació (1988) per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on desenvolupa docència i recerca en l’àmbit de les radiocomunicacions i l’observació de la Terra, ha estat rector d'aquesta Universitat des del 7 de desembre del 2017 fins al 7 de juny passat.

Torres va iniciar la seva trajectòria professional a l’Agència Europea de l’Espai (ESA) a Holanda, el 1988-1989. Ha estat cap d’Estudis de l’ETSETB (1998-2000), coordinador del màster internacional de recerca MERIT Erasmus Mundus (2006-2009) i director del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions (del 2013 al 2017). Ha rebut el Premi a la Millora de la Qualitat en la Docència Universitària (1997) del Consell Social de la UPC pel Laboratori de Radiació i Ones Guiades (ETSETB).