Luis Alonso, director de l’EETAC

Descarregar

A l'esquerra, Lluis Alonso durant el nomenament, amb el rector de la UPC, Francesc Torres

Luis Alonso, director de l’EETAC
Descarregar

Retrat de Luis Alonso

El professor Luis Alonso ha pres possessió del càrrec de director de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, després d'haver estat reelegit en el càrrec en els eleccions de desembre passat, a les quals es va presentar com a candidatura única.

26/01/2018

L'acte ha tingut lloc divendres, 26 de gener, al Campus del Baix Llobregat. En les eleccions a director de l’EETAC, Luis Alonso va obtenir el 78,11% dels vots favorables ponderats (95) d'un total de 122 vots emesos, 27 dels quals van ser en blanc. Alonso renova així, durant quatre anys més, el seu mandat al capdavant de l’EETAC, càrrec que ocupa des del gener del 2014.

Luis Alonso és doctor en telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i professor titular d’Universitat del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions. Imparteix docència a l’EETAC des de l’any 1998 i, actualment, és coordinador de l’assignatura Comunicacions Sense Fils al grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació. Ha estat president de la Junta de PDI de la UPC des del maig del 2011 fins al desembre del 2013.

Quant a la recerca, el director de l’EETAC participa en diferents programes d’investigació, xarxes d’excel·lència, accions COST i projectes de recerca finançats per la Unió Europea i pel Govern espanyol. La seva activitat s’ha desenvolupat en l’àmbit del disseny i l’anàlisi dels diferents mecanismes i tècniques per millorar els sistemes de comunicacions sense fil. Ha col·laborat amb empreses de telecomunicacions com ara Telefónica, Alcatel, Abertis i Sener, i és expert extern per a auditories de TUV Rheinland.

Ha estat coordinador global de cinc projectes europeus i el responsable científic d'un projecte dut a terme en coordinació amb ADIF en relació a les comunicacions sense fil en els trens d'alta velocitat.

És coautor de prop de setanta articles d'investigació en revistes internacionals, tres llibres, 17 capítols de llibres, una patent i més d'un centenar d'articles en congressos i simposis internacionals. Ha aconseguit diversos reconeixements internacionals. Té un index h (Google Scholar) de 23, i un index i10 (nombre publicacions amb 10 o més cites) de 62. Va assolir el grau de ‘Senior Member’ de l’Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) el juliol del 2013.

Actualment investiga en el camp dels protocols d'accés al medi, la gestió de recursos de ràdio, l’optimització cross-layer, les transmissions cooperatives, la ràdio cognitiva, el Network Coding i l’oferta de qualitat de servei per a tot tipus de sistemes de comunicacions sense fil.