Margarida Espona, nova secretària general de la UPC

La matemàtica Margarida Espona, nova secretària general de la UPC

Margarida Espona, nova secretària general de la UPC
Descarregar

La matemàtica i professora de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) Margarida Espona ha pres possessió, el 2 de setembre, com a secretària general de la UPC i pren el relleu a Marta de Blas, que ocupava aquest càrrec des de desembre de 2017.

02/09/2019

Llicenciada en Ciències Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB) i doctora en Ciències Matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Margarida Espona és professora titular d’universitat i ha estat docent, entre els anys 1987 i 1991, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), any en què s’incorpora com a professora a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). Des de 2012 també participa en el màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes (especialitat de Matemàtiques).

En l’àmbit de la gestió, Espona ha estat sotsdirectora de Promoció d’Estudis i Nou Estudiantat a l’EETAC (2012-2016), cap de secció del Departament de Matemàtiques de la UPC durant el període 2009-2012 i secretària acadèmica de l’EETAC des del 1996 al 2007. També ha estat membre del Claustre Universitari de la UPC.

Pel que fa a la seva activitat com a investigadora, Margarida Espona estudia les propietats algebraiques en relació amb la simetria i l’acoloriment dels grafs i les seves aplicacions com a models de xarxes d’interconnexió.

Espona també ha coordinat tres projectes de divulgació científica en l’àmbit dels drons i la tecnologia aeroespacial en col·laboració amb Cosmocaixa: ‘50 anys de l’arribada a la Lluna. Un gran impuls d’avenços científics’, ‘Moonit’ i ‘Nit Jove, Nit dels Drons’.