Més de 2.100 estudiants de secundària participen en la jornada científica STEAM al Palau Sant Jordi, amb la UPC

Dues noies assajant amb un experiment visual
Descarregar

Una quinzena d’activitats i espectacles ha permès a l’alumnat d'ESO experimentar amb la ciència i la tecnologia

Dues noies participen en una de les activitats, davant del vehicle e-Tech Racing de l'EEBE
Descarregar

En la jornada l'alumnat ha pogut conèixer el funcionament d’un cotxe elèctric com l'e-Tech Racing desenvolupat per estudiants de l'EEBE

Dues noies experimentant amb la llum
Descarregar

L’STEAM Anella té com a objectiu la promoció de les vocacions científiques entre la població juvenil

Més de 2.100 estudiants de segon i tercer d'ESO han participat, el 16 d'abrill, en l’STEAM Anella, la matinal de ciència i tecnologia organitzada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC, al Palau Sant Jordi. La jornada ha reunit a l’alumnat de 29 centres educatius de Barcelona i la seva àrea metropolitana, el Maresme i el Gironès.

16/04/2024

L’STEAM Anella ha convertit el Palau Sant Jordi de Barcelona en una aula de ciències per acollir una quinzena d’activitats i espectacles que han permès a l’alumnat d'ESO experimentar amb l’increment de temperatura que es genera a les ciutats a causa de l’efecte illa de calor i buscar solucions per pal·liar-lo; conèixer la reacció del cervell davant dels trucs de màgia; construir autòmats per aprendre sobre disseny i tecnologia; o entendre el funcionament d’un cotxe elèctric de la mà de l’equip e-Tech Racing d'estudiantat de l’EEBE.

A més, la jornada ha comptat amb dinàmiques com un escape room per explicar el rol de les dones científiques en el desenvolupament de la teoria de la relativitat, i amb espectacles de música i dansa vinculats amb temàtiques com les lleis de Newton del moviment.

Ciència en els espais més emblemàtics de Barcelona
El projecte de BSM i la UPC per a la promoció de les vocacions científiques porta sis anys en funcionament durant els quals ha assolit alts índex de participació: les cinc jornades organitzades el 2023 van reunir més de 7.500 alumnes.

Després de passar pel Zoo de Barcelona, el Park Güell, el Parc del Fòrum i el Palau Sant Jordi, l’STEAM celebrarà la darrera jornada del curs 2023-2024 en el Parc d’atraccions Tibidabo el proper 8 de maig.