Més de 200 estudiants fan d’enginyers a la Week of Engineering Competition de la UPC

Descarregar

Dos participants en una de les edicions anteriors. Foto: BEST Barcelona

Des del 24 i fins al 30 de novembre arriba a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) la 11a edició de la Week of Engineering Competition (WEC), coneguda com la Setmana de l’Enginyeria de la UPC. Durant aquesta setmana, els més de 200 estudiants inscrits sortiran de l’aula i participaran en diverses competicions, activitats i dinàmiques amb empreses en què posaran a prova els seus coneixements i habilitats en un entorn laboral real.

23/11/2018

La Week of Engineering Competition (WEC) és una setmana de competicions i activitats dedicada a l’estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que està organitzada per l'associació d’estudiants BEST, entitat present en 97 universitats tecnològiques de 34 països. Enguany, el tret de sortida de la WEC ha estat la celebració, els dies 24 i 25 de novembre a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), de la fase local de l’European BEST Engineering Competition (EBEC), la competició universitària d'enginyeria més gran d'Europa organitzada per estudiants.

L’EBEC, en la qual hi han poden participar estudiants de qualsevol curs o titulació d’enginyeria de la UPC, té dues modalitats: el Team Design i el Case Study. Distribuïts en grups de quatre persones, 32 estudiants posaran a prova en el Team Design les seves habilitats i creativitat per dissenyar, construir i muntar un dispositiu que doni solució a un problema d'enginyeria amb un temps (7 h dissabte i 4 h diumenge) i uns materials limitats. Un cop finalitzada la prova, el prototip es presentarà davant d'un jurat (format per professors de la Universitat i professionals d’empreses del sector).

En el Case Study, els 68 estudiants participants han de treballar en equips de quatre persones i fer ús de les seves habilitats analítiques, tècniques, socials i comunicatives amb la finalitat de resoldre un problema similar al que es podria trobar un enginyer durant la seva activitat professional. En acabar, cada equip ha de presentar la solució i convèncer al tribunal que la seva proposta és la més beneficiosa, i 28 participants passaran a la fase final que se celebra diumenge.

Els reptes als quals s’enfrontaran els equips, dissenyats per part dels mateixos estudiants de l’associació BEST-UPC són secrets fins al dia de la competició. En l’edició anterior, els participants en el Case Study van haver de dissenyar un aeroport amb unes característiques i condicions determinades, i adaptar i incloure solucions de mobilitat intel·ligent a Barcelona. Als estudiants que van apuntar-se al Team Design se’ls va demanar construir una muntanya russa que complís uns criteris d’alçada concrets.

Divendres, 30 de novembre, a les 11.30 hores, es donaran a conèixer els guanyadors durant la cerimònia de clausura de la WEC, que tindrà lloc a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), al Campus Nord de la UPC. Els guanyadors de les dues modalitats competiran a la final nacional, del 26 al 29 d’abril del 2019 a Barcelona.

Conèixer l’entorn laboral tecnològic de manera directa
La WEC també suposa un punt de trobada entre empreses i estudiants. En l’edició d’enguany, se celebraran workshops que permetran als universitaris conèixer de primera mà com és l'entorn laboral d'una empresa tecnològica i com funciona el seu model de negoci, mitjançant activitats d'equip i contacte directe amb els seus representants.

Les empreses que oferiran aquests tallers són Everis (dilluns, dia 26, de 15 h a 17.30 h a la Facultat de Matemàtiques i Estadística, FME); European Institute for Industrial Leadership (dilluns, dia 26, de 17.30 h a 19.30 h a la Facultat d’Informàtica de Barcelona, FIB); Danone (dimarts, dia 27, de 9 h a 11.30 h a la FME); Schneider Electric (dimarts, dia 27, de 12 h a 14.30 h a la FIB); Accenture (dimarts 27 de 15 h a 17.30 h a la FIB); Thoughtworks (dimecres, dia 28, de 12 h a 14.30 h a la FIB), i K2 University Salesforce (dimecres, dia 28, de 15 h a 17.30 h a la FIB).

A més, es realitzaran trainings a càrrec de l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut, AECS (dimecres 28 de 17.30 h a 19 h a l’FME) i BEST (dijous, 29, de 18 h a 20 h a l’FME), on s’ajudarà els estudiants a millorar les seves habilitats interpersonals, de treball en equip, de creativitat i de networking per destacar en el món laboral.

L’edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC també acollirà, el 29 de novembre, de 9 h a 18 h, l’Engineering Challenge. Es tracta d’una prova organitzada per l’empresa Schaeffler, multinacional líder de la indústria 4.0, en què els estudiants hauran de resoldre per equips un cas industrial i arribar a una conclusió que serà exposada davant dels responsables de l’empresa.

La WEC compta amb el suport de la UPC i l’Ajuntament de Barcelona, i té el patrocini del Parlament Europeu, així com de les empreses ThoughtWorks i Silk.