Més de 200 nois i noies mostren el seu talent a la UPC en un nou torneig FIRST LEGO League

Descarregar

Tots els equips participants al torneig classificatori de la FIRST LEGO League a l'Auditori del Campus Nord de la UPC

La UPC ha acollit aquest dissabte, 2 de febrer, a l’edifici Vèrtex del Campus Nord, el primer dels tornejos classificatoris FIRST LEGO League a Barcelona, amb la participació d'uns 200 alumnes de primària i secundària. El Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador ha estat per a l’equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona, mentre que el Segon Premi al Guanyador ha estat per a l'equip ‘JISA Team’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, també de Barcelona. El proper dissabte, 9 de febrer, l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) acollirà el segon dels tornejos que aquest any s'organitzen a la UPC.

04/02/2019

Aquest primer torneig s’ha celebrat paral·lelament a l’Auditori i a diferents espais de l’edifici Vèrtex de la UPC al llarg de tot el matí del dissabte. Els més de 200 estudiants de primària i secundària que hi han participat, d’entre deu i 16 anys i procedents de 16 escoles i instituts, majoritàriament de Barcelona, però també de Sant Cugat del Vallès i de Molins de Rei, s’han distribuït en 20 equips.

Passades les 9.30 hores s’ha inaugurat el torneig i s’ha donat pas a la presentació de projectes científics dels diferents equips. Tot seguit s’ha iniciat el joc de robots, on els equips han posat a prova les seves habilitats per les diferents missions plantejades en un temps limitat, que aquest any giraven al voltant de l’exploració de l’espai.

Al final del matí ha tingut lloc l’exhibició dels robots participants, seguit del lliurament de medalles a tots els participants i de premis als equips seleccionats. Els premis han estat lliurats per la vicerrectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Núria Garrido; el degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), Josep Fernández; el director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Ferran Marquès; el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, Pedro Díez; la directora de la Fundació Scientia, Montse Bover; i els professors de la UPC, Cecilio Angulo, responsable del torneig, Mario Martín, cap d'àrbitres, i Francesc Sabaté, cap de jutges.

Els equips premiats en el torneig classificatori que ha acollit el Campus Nord de la UPC han estat:

• Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador: equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona.
  • Segon Premi al Guanyador: equip ‘JISA Team’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, de Barcelona.
  • Primer Premi als Valors FIRST LEGO League: equip ‘PAT’, de l’Institut Les Corts.
  • Primer Premi AIRBUS al Projecte Científic: equip ‘O-CREW’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, de Barcelona.
  • Menció al projecte científic que dona accés al Global Innovation Award: equip ‘Robotic Lotaiger’, de l'Institut Ausiàs March, de Barcelona.
  • Primer Premi al Disseny del Robot: equip ‘Paellitas’, de l'Institut Ausiàs March, de Barcelona.
  • Primer Premi al Comportament del Robot: equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona.
  • Premi a l’Emprenedoria: equip ‘WATICS VIARÓ’ de Viaró Global School, de Sant Cugat del Vallès.
  • Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses: equip ‘Els llunàtics’, de l’Escola Pau Romeva de Barcelona.
  • Premi a l’Entrenador: equip ‘Team Robot’, de l’Escola Les Corts de Barcelona.

Els dos guanyadors (l'equip 'Robopros' de l'Escola Sant Felip Neri, i l'equip 'JISA Team' del Col·legi Sant Ramon Nonat) participaran a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya, que tindrà lloc els dies 20 i 24 de març a Tenerife.

Potenciant el talent en tots els entorns
El proper dissabte, 9 de febrer, l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), al Campus Diagonal-Besòs, acollirà el segon dels tornejos que aquest any s’organitzen a la UPC. En aquest cas, hi participaran 125 joves, distribuïts en 16 equips, procedents d’escoles i instituts de Barcelona, Montcada i Reixach, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.

D’aquests 16 equips, deu hi participen a través del Pla Social que la Fundació Scientia, entitat promotora de FIRST LEGO League a Espanya, està impulsant amb l’objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats i potenciar el talent de nois i noies que provenen d’entorns més desafavorits per tal que el foment de la ciència i la tecnologia arribi a tots els centres educatius, sigui quina sigui la seva situació. Així, aquests equips han estat becats per la Fundació i, a més, han comptat amb el seguiment de professorat de l’EEBE.

L'equip 'Robopros', de l'Escola Sant Felip Neri, s'han endut el Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador.

El Segon Premi al Guanyador ha estat per a l'equip ‘JISA Team’, del Col·legi Sant Ramon Nonat, també de Barcelona.

El Premi als Valors FIRST LEGO League l'ha guanyat l'equip PAT, de l'Institut Les Corts, de Barcelona.

L'equip 'O-CREW' de Col·legi Sant Ramon Nonat, de Barcelona, s'ha endut el Primer Premi AIRBUS al Projecte Científic.

L'equip ‘Robotic Lotaiger’, de l'Institut Ausiàs March, de Barcelona, reconegut amb la menció Global Innovation Award.

El Primer Premi al Disseny del Robot l'ha guanyat l'equip ‘Paellitas’, de l'Institut Ausiàs March, de Barcelona.

El Primer Premi al Comportament del Robot va ser per a l'equip ‘Robopros’, de l’Escola Sant Felip Neri, de Barcelona.

L'equip ‘WATICS VIARÓ’ de Viaró Global School, de Sant Cugat del Vallès, reconegut amb el Premi a l'Emprenedoria.

El Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses va ser per a l' equip ‘Els llunàtics’, de l’Escola Pau Romeva de Barcelona.

L'equip ‘Team Robot’, de l’Escola Les Corts de Barcelona, guanyador del Premi a l’Entrenador.

Notícia relacionada: