Més de 600 persones de la UPC participen en 60 projectes de cooperació i en altres programes de voluntariat

El disseny d’un pla pilot per millorar el control de la tuberculosis a una localitat de Nigèria, un projecte per adequar l’assentament de persones refugiades de l’illa grega de Lesbos o una iniciativa per optimitzar la connectivitat i el software d’un hospital de Sierra Leona són alguns dels nombrosos programes de cooperació i de participació social i voluntariat en que participa la comunitat universitària de la UPC, impulsades des del Centre de Cooperació i Desenvolupament (CCD), molts dels quals s’inicien aquest estiu.

26/07/2018

Més de 600 persones entre estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i servei de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) s’han embarcat aquest any en 60 projectes de cooperació i altres programes de participació social i voluntariat que s’han posat en marxa des del Centre de Cooperació i Desenvolupament (CCD). D’aquest gruix de projectes, 53 es duen a terme conjuntament amb ONG i altres entitats en països i poblacions de renda baixa i molts d’ells es desenvolupen aquest estiu. Això implica la mobilitat de 130 persones de la comunitat universitària, que aportaran una millora en aquestes poblacions en àmbits tant diversos com l’aigua, el sanejament i la gestió de residus; l’agricultura i la indústria agroalimentària; l’arquitectura, la construcció i l’urbanisme; la mineria; les tecnologies de la informació i la comunicació; la salut visual; l’energia; l’educació.

Alguns exemples, d’entre els nombrosos projectes, són el disseny d’un pla pilot per millorar el control de la tuberculosis a Gombe (Nigèria, a l’Àfrica), amb una professora de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB); un projecte per millorar i adequar les infraestructures de l’assentament de persones refugiades de Moria, a Lesbos (Grècia), que desenvolupa un estudiant de l’Escola d’Arquitectura del Vallès (ETSAV); o una iniciativa per millorar la connectivitat i el software de l'hospital St John of God, a Sierra Leona (a l’Àfrica), que duen a terme un grup d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

A banda d’això, des del CCD també es dóna suport a diverses activitats d’educació per al desenvolupament i de sensibilització. En tot aquest àmbit, la UPC hi dedica un pressupost d’uns 237.000 euros, procedent en part de les aportacions econòmiques que realitza la comunitat universitària mitjançant la campanya 0,7 %.

Mapa de projectres de cooperació per al desenvolupament de la UPC que s'estan executant durant el 2018