Nou vídeo del rector de la UPC, Francesc Torres, a la comunitat universitària

El rector de la UPC, Francesc Torres, ha manifestat en un nou vídeo adreçat a la comunitat universitària que l’activitat docent presencial es reactivarà paulatinament i que l'estudiantat podrà iniciar les pràctiques en empresa a partir del 8 de juny. S'està planificant el curs que ve preveient la presencialitat. Així mateix, s'ha realitzat una consulta a l’estudiantat de grau i màster sobre la situació excepcional de docència no presencial d’aquests quadrimestre. El termini per respondre-la finalitza el 7 de juny.

03/06/2020

El nou vídeo del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, publicat el 3 de juny al canal YouTube de la UPC, es pot veure aquí:

Benvolgudes, benvolguts,

Aquest dies anem reprenent progressivament l’activitat universitària presencial, amb totes les precaucions que ens marca el pla de desescalada aprovat al darrer Consell de Govern i també tenint en compte els ajustos sorgits de les negociacions amb la part social de la Universitat. Desitjo que tots vosaltres i les persones properes estigueu bé i amb bons ànims per continuar avançant.

Està previst que l’activitat docent presencial, la que va quedar ajornada pel confinament, es reactivi paulatinament tan bon punt la regió sanitària on estan els nostres campus entrin a la fase II, previsiblement a partir del dilluns 1 de juny. Aquesta nova fase ens permet que, a partir d’aquesta setmana vinent, ja es puguin començar a tramitar els permisos per incorporar-se a les pràctiques el dilluns 8 de juny, acreditant que es compleixen els requisits de prevenció a les entitats i empreses on es fan les pràctiques externes. Us animo perquè estigueu atents als comunicats dels vostres centres i unitats.

Estem planificant les activitats i els horaris del curs vinent preveient un escenari de presencialitat. Planifiquem una certa normalitat acadèmica, incorporant-hi totes les mesures de prevenció de riscos dictades per les autoritats sanitàries. Això sí, ens preparem per poder passar a escenaris de semipresencialitat o docència no presencial si l’evolució de la pandèmia ho requereix. En aquest sentit, estem tancant un paquet pressupostari extraordinari d’inversions i mesures específiques d’1,5 milions d'euros destinat a garantir que, en qualsevol escenari, el nou curs es pugui desenvolupar amb solvència.

En aquests moments teniu disponible una consulta per a l’estudiantat de grau i màster sobre la situació excepcional de docència no presencial d’aquests quadrimestres. El termini per respondre-la és el 7 de juny. Us animo a participar-hi. Les vostres respostes ens seran molt útils per planificar millor el proper curs 2020/2021, especialment en l’apartat de queixes i suggeriments,

Us desitjo sort i encert per acabar aquest curs de la millor manera possible. Des de la UPC, tots, professorat i PAS, continuem compromesos a fer el possible perquè tots junts arribem a bon port.

Gràcies

Rector, Francesc Torres