Participació en la sèrie televisiva ‘La catedral del mar’

Descarregar

Model 3D d'alta precisió de la catedral de Santa Maria del Mar, realitzat amb escàner làser

Participació en la sèrie televisiva ‘La catedral del mar’
Descarregar

Model 3D d’alta precisió de la porta principal de Santa Maria del Mar, realitzat amb escàner làser

El Centre de Política del Sòl i Valoracions de la UPC ha participat en les tasques d’assessorament, suport tècnic i documentació del rodatge de la sèrie de televisió 'La catedral del mar', ambientada al segle XIV, i que s’emet en ‘prime time’ per Antena 3, des del 23 de maig.

22/06/2018

L’església de Santa María del Mar i la Barcelona medieval són alguns dels escenaris principals de la sèrie audiovisual La catedral del mar, una adaptació televisiva de la novel·la que porta el mateix nom d’Ildefonso Falcones i que ensenya la manera de viure de la noblesa i del poble al segle XIV. Dirigida per Jordi Frades, està protagonitzada per Aitor Luna i ha comptat amb la participació d’un centenar d’actors. La sèrie d’A3 series, produïda per ATRESMEDIA TELEVISIÓN en col·laboració amb Diagonal TV, La Catedral del Mar A.I.E i Televisió de Catalunya, es va estrenar el 23 de maig i va ser líder d’audiència aquell dia, amb prop de 3,9 milions d’espectadors i un 22,8% de share (percentatge d’audiència).

L’equip d’investigadors del Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha facilitat a la productora els documents, bibliografia i coneixements amb l’objectiu d’aportar el màxim de rigor històric i científic a l’obra audiovisual en els àmbits de l’arquitectura, la història, la sociologia i l’antropologia.

Així mateix, mitjançant la tècnica de l’escàner làser terrestre, ha realitzat un model 3D d’alta precisió de la porta principal i la lateral de l’església de Santa Maria del Mar, com una malla poligonal, que ha servit per muntar l’escenografia.

El CPSV, amb seu a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB), és un centre específic de recerca de la UPC i compta amb la participació pluridisciplinar d'investigadors que treballen en diferents línies de recerca. Està especialitzat en el camp de la política de sòl, la gestió i administració de l'urbanisme, la valoració immobiliària i urbana, les tècniques de sistemes d'informació geogràfica en l'anàlisi espacial de les estructures urbanes, la modelització virtual de l'arquitectura de la ciutat, així com l'anàlisi de la qualitat de vida urbana.