Ple del Consell Empresarial de la UPC, al Campus del Baix Llobregat

Els membres del ple del Consell Empresarial de la UPC, reunits a l'EEABB
Descarregar

Els membres del ple del Consell Empresarial de la UPC s'han reunit, el 18 de gener, a l'EEABB

El 18 de gener, ha tingut lloc una sessió plenària del Consell Empresarial de la UPC al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, en què s’ha tractat sobre l’àmbit agroalimentari, les tecnologies lligades a aquest camp i les seves potencialitats.

25/01/2023

La reunió plenària del Consell Empresarial de la Universitat Politècnica de Catalunya -  BarcelonaTech (UPC), la segona que es produeix durant aquest curs 2022-2023, ha tingut lloc a l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EABB), al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels.

En el decurs de la reunió, en què el Centre Específic de Recerca de Tecnologia Agroalimentària (Agrotech) i el Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA) de la UPC han presentat les seves línies de treball, s’ha reflexionat sobre les capacitats tecnològiques de la Universitat en l’àmbit agroalimentari i el seu potencial, de cara a transferir coneixement al sector empresarial. Aquestes capacitats van des de la tecnificació i millora de l’eficiència de cultius hortícoles, la biotecnologia, els nous tractaments i les infraestructures productives més sostenibles, fins a l’aplicació de les TIC (sensòrica, robòtica, intel·ligència artificial, drons i gestió i digitalització de dades) a les tasques agrícoles. S’ha abordat, concretament, com aquestes noves tecnologies poden contribuir a assolir reptes socials vinculats a l’alimentació, la sostenibilitat i la gestió de recursos, entre d’altres.

En aquesta reunió, a la qual han assistit 29 persones, s’han incorporat al ple del Consell Empresarial persones delegades de les empreses Cellnex, Tecnium, Orange i Inacces. S’ha tancat la sessió amb una visita a instal·lacions de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), on s’ha pogut conèixer de primera mà l’activitat del laboratori de drons i del Drone Research Laboratory (DroneLab) i les seves múltiples aplicacions.