Premi UPC Alumni de l’any a l’arquitecta Eva Franch

L’arquitecta Eva Franch Gilabert, premi UPC Alumni de l’any 2019

Premi UPC Alumni de l’any a l’arquitecta Eva Franch

Jornada de l'entrega del premi UPC Alumni de l’any 2019

L’arquitecta Eva Franch Gilabert, ‘alumni’ de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, ha estat reconeguda amb el premi UPC Alumni de l’any 2019. Franch, que des de l’octubre passat és directora de l’Architectural Association School of Architecture de Londres, ha rebut aquest reconeixement durant la 8a Jornada UPC Alumni, que ha tingut lloc el 4 de juliol.

12/07/2019

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) ha estat l’escenari de la 8a Jornada UPC Alumni, sota el lema ‘UPC-Spirit’, el 4 de juliol, coincidint amb la commemoració aquest any del 250 aniversari el centre. El degà de l’FNB, Agustí Martin, va donar la benvinguda als assistents a l’acte, després del qual va intervenir Josep M. Vilà, president d’UPC Alumni. L’acte també va comptar amb la participació de Cali Sanmartí, alumni de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i coaching nàutic. El rector, Francesc Torres, va lliurar el premi UPC Alumni de l’any a l’arquitecta Eva Franch Gilabert, que també va fer una breu intervenció. Franch està al capdavant de l’Architectural Association School of Architecture de Londres, l’escola independent més antiga del Regne Unit i un referent internacional tant per la seva innovació docent com per les reconegudes trajectòries professionals dels seus exalumnes, entre els que s’hi troben Rem Koolhass i Richard Rogers, Zaha Hadid i David Chipperfield.

Anteriorment, va fundar l’Office Of Architectural Affairs (OOAA) des d’on va desenvolupar pràctiques socials i arquitectòniques mitjançant diversos projectes residencials i d’espais públics. Del 2010 al 2018, Eva Franch va ser comissària i directora executiva del Storefront for Arte and Architecture de Nova York, una associació sense ànim de lucre compromesa en las formes més innovadores d’arquitectura, art i disseny, que busca generar diàleg i ser un fòrum per a les veus emergents. Així mateix, ha rebut nombrosos premis i beques, i el seu treball s’ha exhibit internacionalment com ara a la Bienal d’Arquitectura de Venècia, al Vitra Design Museum de Weil am Rheim, a Alemanya, i a la Bienal d’Arquitectura de Shenzhenm, a la Xina, entre d’altres.

La Jornada UPC Alumni s'organitza anualment amb l'objectiu de facilitar el 'networking' entre els exestudiants de la UPC i aquelles persones que estan o han estat vinculades a la Universitat, per aprofundir en un tema rellevant per a la societat i el món politècnic. Aquest any s’ha organitzat amb el suport d’IThink UPC, la Fundació Caixa d’Enginyers i Port de Barcelona.