La UPC, primera politècnica de l’Estat en el nou rànquing QS World University Rankings: Europe 2024

Segons la primera edició del nou QS Europe University Rankings, la UPC ocupa la posició 129 entre les 688 institucions analitzades i és líder entre les politècniques de l’Estat. Destaca, a més, en els indicadors de sostenibilitat i xarxa internacional de recerca.

20/09/2023

S'ha publicat la primera edició del QS World University Ranking: Europe 2024, un rànquing que posiciona les universitats dels països del Consell d’Europa, analitzant 12 indicadors, distribuïts en cinc grans àmbits: recerca, ocupabilitat i resultats, experiència d'aprenentatge, compromís internacional, i sostenibilitat. El rànquing publica els resultats de 688 institucions, 43 de les quals pertanyen al sistema universitari espanyol.

En aquest nou rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) se situa en el lloc 129 d’Europa, en el vuitè de l’Estat espanyol i en el quart en el sistema universitari català. Destaca, a més, com a primera politècnica de l’Estat. Amb aquests resultats, la UPC es posiciona en el 19% de les millors universitats europees.

Pel que fa als indicadors analitzats, la UPC obté les millors puntuacions en sostenibilitat, en què obté 82,1 punts sobre 100, i en xarxa internacional de recerca, amb 78,5 punts.