Adriana Farran inicia el segon mandat com a directora de l’Escola d’Enginyeria Barcelona Est de la UPC

Adriana Farran, al Campus Diagonal-Besòs

Adriana Farran, al Campus Diagonal-Besòs

Adriana Farran, directora de l'EEBE; Daniel Crespo, rector de la UPC, i Ana B. Cortinas, secretària general de la Universitat, a l'acte de presa de possessió
Descarregar

Imatge de l'acte de presa de possessió, amb Adriana Farran, Daniel Crespo i Ana B. Cortinas
Descarregar

L'acte de presa de possessió ha tingut lloc el 20 de maig, a la Sala d'Actes de l'EEBE

Descarregar

La degana de l'EEBE amb el nou equip directiu de la candidatura

La catedràtica Adriana Farran ha pres possessió, el 20 de maig, com a directora de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la UPC, després d’haver estat reelegida en el càrrec en els comicis que van tenir lloc, per urna electrònica, del 25 al 29 d’abril. La candidatura d’Adriana Farran va superar, amb el 52,33% dels vots ponderats, la candidatura del professor i investigador José López López, que va aconseguir-ne el 47,67%.

20/05/2022

La professora i investigadora Adriana Farran, catedràtica d’Enginyeria Química, inicia avui, 20 de maig, el segon mandat al capdavant de l’EEBE de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), amb seu al Campus Diagonal-Besòs. I ho fa mantenint la mateixa estructura d’equip directiu, format per les professores i professors Beatriz Giraldo (Secretària Acadèmica);  Raúl Benítez (sotsdirector de Relacions Internacionals i Planificació Estratègica); Muriel Botey (sotsdirectora de Qualitat i Responsabilitat Social); Antonio Gamez (sotsdirector d'Infraestructures i Recursos); Jordi José (sotsdirector de  Recerca i Transferència); Marta Pegueroles (sotsdirectora de Promoció i Estudiantat); Vega Pérez (sotsdirectora d'Empresa),  Sebastián Tornil (sotsdirector de Política Acadèmica) i Guillermo Velasco (sostdirector d'Estudis).

L’objectiu principal d’aquest segon mandat serà consolidar el camí iniciat per a que l’EEBE esdevingui un centre acadèmic de referència en l’àmbit de l’enginyeria per a la indústria del segle XXI. Per aconseguir-ho, es treballarà per a que la docència de qualitat, amb continuïtat en les diferents etapes universitàries, i la recerca avançada caminin conjuntament. També se seguiran fent accions per ser agents clau del desenvolupament sostenible i fomentant aspectes com la responsabilitat individual, la igualtat, la inclusió i la solidaritat.

Experiència en gestió universitària i innovació docent
Doctora en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i adscrita al Departament d'Enginyeria Química de la UPC des del 1985, Adriana Farran ha estat professora d’assignatures de grau i de màster de diferents titulacions (grau i màster en Enginyeria Química, grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, grau en Enginyeria de Sistemes i Tecnologia Naval, i màster en Enginyeria Ambiental) impartides a l’EEBE i a altres centres docents de la UPC, com són l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) i l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB).

Directora de l’EEBE des del maig del 2018, també ha estat delegada del rector al Campus Diagonal-Besòs (del maig del 2018 al juny del 2021).

Anteriorment, ja havia ocupat diferents càrrecs en l’àmbit de la gestió universitària: va ser directora del Departament d’Enginyeria Química de la UPC (del juliol del 2011 al maig del 2018), del qual havia estat Secretària Acadèmica (del juliol del 2008 al juny de 2011). També va ser  membre del Consell de Govern de la UPC com a representant de directors i directores de departament de l’àmbit de l’enginyeria industrial (2014-2017).

Com a investigadora, forma part del grup de recerca de Recuperació de Recursos i Gestió Mediambiental (R2EM) i del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona (CRnE). Ha participat en 14 projectes de recerca competitius (en dos dels quals hi participa actualment) i ha publicat 75 articles en revistes internacionals. Així mateix, ha dirigit set tesis doctorals en l’àmbit del medi ambient, concretament en la recuperació i el tractament de residus i l’anàlisi ambiental.

Farran també ha format part del Grup de Recursos per a la Didàctica de la Química (GReDiQ) de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC i de la comissió del MOOC ‘Transició vers un Nou Model Energètic’.

Durant l’any 2010 va rebre diversos guardons relacionats amb la docència universitària, com són la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, el 13è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària, en la modalitat d’iniciativa docent i el primer premi del concurs ‘Ciencia en Acción’, en la modalitat ‘Materiales didácticos de ciencia en soporte no interactivo’ (Premio Santillana).

Set directores de centres docents a la UPC

Amb aquest nomenament, la UPC compta actualment amb set dones al capdavant de centres docents. A més d’Adriana Farran com a directora de l’EEBE, també ha pres possessió avui, 20 de maig, Aurora Torrents com a degana de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT). La resta de directores són Cristina Cervelló, de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC); Anna Maria Gras, de l’Escola d’Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB); Esther Real, de l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB); Inma Rodríguez, de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), i Marisa Zaragozá, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).