Suport de la UPC al manifest de l’ACUP sobre el judici als síndics electorals de l'1-O

La UPC ha reafirmat el suport al manifest dels rectors i les rectores de les universitats públiques catalanes sobre el judici als membres de la sindicatura electoral del referèndum de l’1 d’octubre i se suma a la solidaritat expressada pels rectors UAB, UB i UPF amb els professors universitaris encausats.

04/03/2021

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) reafirma el suport al manifest de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) sobre el judici als cinc exmembres de la sindicatura electoral del referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre del 2017. Així mateix, se suma  a la solidaritat expressada pels rectors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) amb els professors universitaris encausats.

Els rectors de la UAB, la UB i la UPF han acompanyat avui, 4 de març els síndics de l'1-O, que treballen com a acadèmics en aquestes universitats, fins a les portes de la Ciutat de la Justícia on té lloc el judici.

Es tracta de cinc juristes, tots ells professors universitaris (Marta Alsina, Marc Marsal, Jordi Matas, Josep Pagès i Tània Verge), que no van arribar a desenvolupar en cap moment les funcions encarregades pel Parlament de Catalunya perquè la sindicatura electoral,  l'òrgan que havia de vetllar perquè el referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre del 2017 es fes amb garanties jurídiques, es va dissoldre quan el Tribunal Constitucional en va suspendre el decret de creació.