Telefónica i les universitats Politècnica de Catalunya i Pompeu Fabra renoven la Càtedra sobre ‘Cognitive IoT’

Descarregar

Daniel Crespo, rector de la UPC; Chema Casas, director de Telefónica a Catalunya, i Oriol Amat, rector de la UPF, han signat la renovació de la Càtedra conjunta UPC-UPF de ‘Cognitive IoT’

Descarregar

D'esquerra a dreta, a la imatge: Oriol Amat, rector de la UPF; Chema Casas, director de Telefónica a Catalunya, i Daniel Crespo, rector de la UPC

La UPC, la UPF i Telefónica a Catalunya han renovat la Càtedra sobre ‘Cognitive IoT’, que coordina activitats conjuntes en formació i recerca de les dues universitats, líders en matèria de Cognitive IoT (Internet de les coses cognitiu). Integrada en la Xarxa de Càtedres de Telefónica, que compta amb 24 càtedres universitat-empresa en 26 universitats espanyoles, està centrada a àmbits com la mobilitat urbana, amb un èmfasi especial en la connectivitat, la IoT intel·ligent, la ciberseguretat i les tecnologies 'Blockchain'.

10/12/2021

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, el rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Oriol Amat, i el director de Telefónica a Catalunya, Chema Casas, han signat la renovació de la Càtedra conjunta UPC-UPF de ‘Cognitive IoT’. Aquesta Càtedra, codirigida pels professors Lluís Jofre Roca, per part de la UPC, i Miquel Oliver Riera, de la UPF, té com a finalitat la generació de coneixement sobre les noves tecnologies de la comunicació, especialment a l'àrea d'Internet of Things o Internet de les coses (evolució científica i tecnològica, socioeconòmica i de l'oferta formativa). Els seus objectius específics són:

● Compartir els resultats de recerca de les temàtiques escollides amb els investigadors i les investigadores de les dues universitats, de manera que es potenciï la seva col·laboració a partir del coneixement mutu i la direcció conjunta de treballs de grau, màster o doctorat.

● Participar en el disseny i el desenvolupament d'activitats de transmissió de coneixement que impliquin l'estudiantat i els investigadors i les investigadores de les dues universitats.

● Establir una comunicació conjunta de les accions que es duguin a terme en els àmbits de la docència i la recerca, per maximitzar-ne l'impacte en la societat mitjançant l'ús de canals ja existents i implicant un públic ampli, més enllà de l'estrictament universitari.

Es tracta de la primera Càtedra que coordina activitats conjuntes en dues universitats, líders en matèria de Cognitive IoT, des de fa més de 20 anys. La UPF centra la seva activitat en promoure Treballs de Fi de Grau i Màster en àrees emergents com la ciberseguretat o les tecnologies Blockchain, mentre que la UPC es focalitza en activitats de formació (cursos especialitzats i Treballs de Fi de Grau i Màster) i recerca doctoral al voltant de la mobilitat urbana amb un èmfasi especial en la connectivitat,l'IoT intel·ligent i la ciberseguretat.

A l'acte de signatura de renovació de la Càtedra, el rector de la UPC, Daniel Crespo, ha afirmat que “aquesta Càtedra és un agent actiu en la incorporació del talent de la universitat a la societat; tant el talent dels estudiants com la capacitat de recerca i transferència, i el suport a la innovació en el desenvolupament de tecnologies intel·ligents i sostenibles que ofereixen els grups de recerca de la Universitat constitueixen autèntics revulsius per a les empreses i per fer front als reptes dels anys vinents. En aquest context, la col·laboració amb la UPF en entorns de tecnologies emergents serà clau per ajudar a la digitalització del sector empresarial”. També el rector de la UPF, Oriol Amat, ha afegit que “avui rubriquem una col·laboració que es va iniciar fa més de vint anys, reforçada amb la UPC, i que confirma el nostre compromís amb el teixit empresarial per ajudar a crear organitzacions més competitives”.

Per part seva, el director de l'operadora a Catalunya, Chema Casas, ha reiterat el compromís de Telefónica per potenciar la innovació i el talent tecnològic universitari a través de la seva Xarxa de Càtedres. “Des de Telefónica apostem fermament per una formació pràctica i diferencial que impulsi els coneixements dels nostres estudiants i els vinculi amb la seva professió des del primer dia. En un món de canvi constant, dominat per la tecnologia i per la necessitat de nous perfils professionals, aquesta Càtedra dona resposta a exigències que en aquests moments demana el mercat laboral”.

Sobre la Xarxa de Càtedres de Telefónica
Amb 24 càtedres a 26 universitats espanyoles de referència, Telefónica compta amb la xarxa més gran de Càtedres universitat-empresa del país, una xarxa que, des de la seva creació el 2001, serveix com a instrument de formació, investigació i transferència de coneixement amb un objectiu comú: l'impuls de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a la societat.

La complementarietat i el compromís de les dues universitats enforteix l'acord amb Telefónica i multiplica el seu impacte en una societat que demana cada cop més talent, innovació i creativitat.