La UPC, en el ‘top 100’ del món en els ODS d’acció climàtica, vida submarina i vida terrestre, segons el THE Impact Rankings

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides

L’edició 2022 del THE Impact Rankings, que avalua l’impacte de les institucions a partir de la seva contribució als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, situa la UPC en el lloc 71è del món en acció climàtica, en el 74è en vida submarina i en el 85è en vida terrestre. En el rànquing global, la UPC es manté en el rang 201-300 de les millors universitats del món.

05/05/2022

S’ha publicat la quarta edició del THE Impact Rankings, que avalua l’impacte de les institucions a partir de la seva contribució als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. El rànquing, editat per The Times Higher Education Rankings, inclou dos tipus de classificacions: una global, formada pels resultats obtinguts a l’ODS 17 (Aliança pels Objectius) i els resultats aconseguits en els tres objectius en què la institució ha obtingut millor puntuació; i una llista per a cada ODS, en la qual es classifiquen les universitats que han facilitat dades en cadascun dels objectius. El rànquing calcula i pondera més de 200 indicadors de gairebé 1.500 institucions: uns proporcionats per les universitats que hi participen, que han d’incorporar  evidències que els avalin, i altres obtinguts  pels propis editors, com ara variables bibliomètriques de la base de dades Scopus.

Així, en la nova edició del rànquing, la UPC es manté entre les 300 millors del món (rang 201-300) a la classificació global i se situa en el ‘top 100’ en acció climàtica (ODS13), en vida submarina (ODS 14) i en vida terrestre (ODS 15), en els llocs 71, 74 i 85 del món, respectivament. La Universitat ha obtingut les millors puntuacions en els ODS indústria, innovació i infraestructures (ODS9), amb 85,2 punts sobre 100; en ciutats i comunitats sostenibles (ODS11), amb 76,5 punts, i en el rànquing global, amb 78,9 punts. Aquests dos ODS (ODS9 i ODS11), juntament amb l’ODS 13, són els objectius que han tingut millors resultats i que, per tant, s’han tingut en compte en la classificació general.