‘Torna a la font’: la nova campanya de la UPC per reduir els envasos de plàstic d’un sol ús

Imatge de la campanya 'Torna a la font'
Descarregar

Imatge de la campanya de la UPC 'Torna a la font'

Coincidint amb la celebració del Dia Mundial de l’Aigua, el 22 de març, la UPC posa en marxa la campanya ‘Torna a la font’ amb l’objectiu de promoure el consum d’aigua a les fonts i reduir els residus d’envasos de plàstic d’un sol ús.

22/03/2022

L'impacte ambiental de consumir aigua embotellada és fins a 3.500 vegades més gran que el de beure l'aigua de l'aixeta, principalment per l’ús d’envasos de plàstic d’un sol ús que té conseqüències en els ecosistemes terrestres i marins. Amb l’objectiu de reduir aquest tipus de residus, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) posa en marxa, el 22 de març, Dia Mundial de l’Aigua, la campanya ‘Torna a la font’.

I és que es calcula que si, a la UPC, tothom consumís aigua embotellada, es generarien cada any 5,3 milions d’ampolles de plàstics. Amb la finalitat d’aconseguir que aquesta xifra tan petita com sigui possible, s’han incrementat el nombre de fonts disponibles a totes les escoles i facultats de la Universitat, fent-les més accessibles a les persones usuàries i desplegant fonts adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. A partir d’ara, el gest d’omplir l’ampolla també serà més fàcil perquè s’incorporarà una aixeta a totes les fonts.

En paral·lel al desplegament de les noves fonts, s’ha iniciat la higienització i posada a punt de totes les fonts existents en els edificis de la UPC per tal de garantir la correcta filtració de l’aigua, el compliment de la normativa i reduir-ne el clor per millorar-ne el gust. També es faran anàlisis de l’aigua de forma aleatòria, que es podran consultar al web Beure sense plàstics, on també es compartiran bones pràctiques de reducció d’envasos que es duen a terme als diferents campus de la Universitat.

La campanya es potenciarà amb elements gràfics als diferents centres docents i edificis de la Universitat, animant a la comunitat UPC a tornar a buscar aigua a la font, i amb continguts a les xarxes socials per conscienciar sobre l’impacte dels envasos de plàstic d’un sol ús i difondre bones pràctiques, amb l’etiqueta #tornaalafontUPC.

Totes aquestes mesures s’emmarquen en l’Acord del Consell de Govern per a la reducció del consum d'envasos i elements de plàstic d'un sol ús a la Universitat Politècnica de Catalunya, aprovat el desembre de 2019 i que no s’havia pogut desplegar fins ara a causa de les mesures sanitàries imposades per la pandèmia per COVID-19.