Torna el Fòrum Telecos, en format virtual

El Fòrum Telecos 2020 de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona se celebrarà del 18 al 22 de maig, en format virtual per primer cop, degut a la situació provocada per la COVID-19. Aquest punt de trobada entre empreses del sector i estudiantat, comptarà també amb la participació del rector de la UPC, Francesc Torres.

19/05/2020

Els estudiants de l’Escola de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) que organitzen el Fòrum de Telecos, conscients de la gran importància tant per a l’estudiantat com per a les empreses del sector d’aquest tipus d’activitat, no han dubtat a adaptar-se a les noves condicions i han reinventant el tradicional fòrum presencial d’empreses, canviant de format i fent-lo digital. Del 18 al 22 de maig organitzaran, doncs, el Fòrum Telecos 2020-Virtual.

Els fòrums d’empreses són un punt de trobada entre estudiants i empreses que afavoreixen els contactes i donen lloc a la realització de pràctiques acadèmiques mitjançant convenis de cooperació educativa. Aquests convenis, amb un marcat caràcter formatiu, constitueixen el primer acostament dels estudiants al món laboral i empresarial. Tradicionalment organitzats com una fira d’empreses, en la que fins ara els estudiants lliuraven en mà els seus currículums als responsables del recursos humans de les companyies, aquest any, afectats per les condicions sanitàries actuals, s’han hagut de cancel·lar tots i, en el cas del de l’ETSETB, fer-lo telemàticament.

El Fòrum Telecos 2020 s’estructurarà al voltant d’un portal restringit a l’estudiantat de l’ETSETB des del que podran accedir a les sessions programades amb les empreses, a través de la plataforma de videoconferència Google Meet, així com enviar-los per correu electrònic els seus curriculums. L’acte central d’aquest fòrum es realitzarà dimecres, 20 de maig, a través de la mateixa plataforma, i comptarà amb la presència del rector de la UPC, Francesc Torres; del director de l’ETSETB, Josep Pegueroles, i del vicepresident d’UPC Alumni, Eusebi Jarauta. L’acte inclourà una taula rodona en la qual membres de la Universitat i de les empreses participants reflexionaran sobre la realització de pràctiques acadèmiques externes en període de confinament i de distanciament social.

Segons el sotsdirector de Relacions amb Empreses de l’ETSETB, el professor Francesc Rey Micolau, “aquest nou format pot ser el futur, oferint un servei a empreses i alumnes més convenient, la situació actual només ha accelerat aquest procés”. Any rere any, l’acte compta amb la participació de moltes de les empreses més punteres del sector de TIC. En l’edició d’enguany ja han confirmat a participació més de 15 empreses.

Les persones que es titulen a l’ETSETB figuren entre els titulats i titulades més buscats per les empreses, i l’esdeveniment, per tant, és una oportunitat pels centenars d’estudiants de telecomunicacions que busquen pràctiques, sinó també per a les empreses, que cerquen captar talent en una de les escoles d’enginyeria més reconegudes. “Des de l’organització creiem en la importància de la nostra tasca com a connexió estudiant-empresa, i és per això que hem pres la decisió d’adaptar-nos a les circumstàncies”, afirma Adriana Renjifo, presidenta de l’Associació d’Estudiants Fòrum Telecos.