Un grup d’estudiants de l’EPSEVG de la UPC guanya el concurs internacional Movin'On Challenge Design de Michelin

Equip que ha desenvolupat el projecte AGORA. D'esquerra a dreta: Damián Mora, María Mora, Pau Verdú, Víctor Fernández i Fabiana Pando

Recreació gràfica de la plataforma mòbil

Recreació gràfica de la plataforma mòbil

L'equip d'estudiants amb el professor Chema Ibáñez, que imparteix l’assignatura Enginyeria de l'Accessibilitat i Usabilitat (ENUA)
Descarregar

Quatre estudiants de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC, juntament amb una dissenyadora gràfica, han guanyat el concurs internacional de disseny de mobilitat Movin’On Challenge Design 2022 de Michelin amb el projecte AGORA, una plataforma mòbil multifuncional per apropar la cultura a la ciutadania.

15/06/2022

Movin'On, l'ecosistema mundial d'anticipació estratègica i coinnovació per a la mobilitat sostenible impulsat per la companyia Michelin, ha atorgat el premi del 22è concurs de disseny de mobilitat Movin'On Challenge Design al projecte AGORA-Delivering Culture, una solució que descentralitza i fa accessible la cultura a poblacions allunyades de les grans ciutats.

El projecte és obra de Víctor Fernández, Damián Mora, Fabiana Pando i Pau Verdú, estudiants de quart curs del grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i de la dissenyadora gràfica María Mora. Els estudiants han ideat la solució en el marc de l’assignatura Enginyeria de l'Accessibilitat i Usabilitat (ENUA), que imparteix el professor de l’EPSEVG Chema Ibáñez,el qual ha animat els estudiants a presentar-se al concurs.

La proposta fa extensiva la tendència actual dels serveis de lliurament a les activitats relacionades amb la cultura, l’oci i l’entreteniment, tal com explica l’equip: “Volíem realitzar un projecte innovador que trenqués amb la tendència del delivery basat en productes de primera necessitat o compres de productes en línia que tots coneixem. Vam decidir endinsar-nos a desenvolupar una solució per al delivery de cultura, ja que és un dret fonamental al qual no tothom té accés. A les poblacions més allunyades hi ha mancances en l'accés a la cultura, ja que esdeveniments com exposicions o obres de teatre es centralitzen a les grans ciutats com Barcelona. El fet de poder descentralitzar aquest tipus de serveis suposa un gran estalvi en desplaçaments en transport personal cap a aquests llocs i una innovació fonamental en aquest àmbit”.

La solució proposada consisteix en una plataforma mòbil multifuncional que combina un cilindre central −que fa de cabina del vehicle−, amb una zona posterior rectangular d’emmagatzematge que compta amb panells solars per recarregar la bateria del sistema de propulsió elèctric. Les zones laterals d'aquesta estructura incorporen pantalles que poden projectar diferents informacions al públic. Un cop instal·lada i desplegada, l’estructura es pot configurar com una galeria per exposar obres d’art o com a escenari per a la representació d'obres de teatre, gràcies al seu sistema de panells i a la il·luminació LED, que permet recrear diferents entorns.

El concurs internacional de disseny de mobilitat Movin'On Challenge Design, que en aquesta 22a edició portava per lema ‘Delivered: portar a la gent allò que necessita’, s’adreça a persones vinculades al món de les arts, el disseny, l’enginyeria, l’arquitectura, l’urbanisme i la creativitat d'arreu del món. Des de la seva creació, el concurs ha rebut més de 14.000 inscripcions de 134 països.