UNITE!, l’aposta de la UPC per a la creació d’una universitat europea tecnològica de referència

Descarregar

Fotografia dels socis del consorci UNITE!, en la darrera reunió del projecte que va tenir lloc al Politecnico di Tornio

UNITE! és el nom de la proposta que la UPC, juntament amb sis partners europeus –l’Instituto Superior Técnico de Lisboa, l’Institut Polytechnique de Grenoble, el Politecnico di Torino, la TU Darmstadt, el Royal Institute of Technology in Stockholm (KTH) i l’Aalto University– ha presentat a la convocatòria European Universities Initiative, impulsada per la Comissió Europea.

13/02/2019

L’European Universities Initiative és una aposta estratègica de la Comissió Europea que promourà la creació d’aliances d’universitats per a què desenvolupin projectes innovadors de docència, connectats amb la recerca i la transferència del coneixement, capaços de formar titulats amb valor afegit, fruit de la col·laboració entre els diferents socis dels consorcis, i amb capacitat per ser referents i atraure talent d’arreu del món. En aquesta convocatòria, que disposa d’un finançament total de 60 milions d’euros, es finançaran un màxim de 12 xarxes que actuaran com a experiència pilot. El caràcter altament competitiu de la convocatòria atorgarà un singular prestigi als consorcis seleccionats, que es coneixeran el proper mes de juliol.

La proposta en què participa la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) com a sòcia, juntament amb altres sis universitats europees de prestigi –l’Instituto Superior Técnico de Lisboa (Portugal), l’Institut Polytechnique de Grenoble (França), el Politecnico di Torino (Itàlia), la Technische Universität Darmstadt (Alemanya), el KTH Royal Institute of Technology (Suècia) i l’Aalto University (Finlàndia)–  té com a objectiu la creació d'una aliança que actuï com una universitat tecnològica de referència amb capacitat d’atraure talent més enllà del continent europeu. Sota el nom de UNITE!, el consorci d’universitats vol promoure una formació multidisciplinària, amb un fort component ètic, basada en els valors europeus, per formar titulats multilingües, socialment responsables, innovadors i emprenedors.

La iniciativa es basa en models docents innovadors, flexibles, adaptats a diferents perfils d’estudiantat, en un context internacional on la mobilitat prendrà una especial rellevància. La proposta també destaca per la connexió amb la recerca i la transferència de coneixement envers les empreses. El projecte suposarà noves oportunitats de desenvolupament personal i professional de tota la comunitat universitària.