Unite! subscriu el manifest dels estudiants europeus per al futur de les universitats

Portada del manifest 'On the Future of Universities in Europe'
Descarregar

Portada del 'Manifesto on the Future of Universities in Europe'

El document recull les idees dels estudiants de grau, màster i doctorat sobre el futur de l'educació superior a Europa i les recomanacions perquè les universitats europees s'ajustin més a les seves expectatives.

07/04/2022

L'aliança Unite! de la qual forma part la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha subscrit el Manifiesto on the Future of Universities in Europe elaborat per estudiants europeus d'educació superior. La iniciativa va tenir lloc en el marc de la Conferència sobre el Futur d'Europa el mes de gener passat. Aleshores, es va convidar als estudiants de grau, màster i doctorat de totes les universitats europees a dissenyar una declaració pública que recollís els seus interessos per als reptes futurs.

Les universitats estan a l'avantguarda de la innovació i acullen un nombre cada vegada major d'estudiants i ciutadans europeus que han de ser líders del canvi global en el futur. Sota aquesta premissa, la Conferència va ser concebuda com una incubadora de noves propostes per donar forma a la universitat del futur, amb la participació de les autoritats nacionals, la Comissió Europea i aprofitant, en particular, les reaccions de les 41 aliances creades en el marc de la iniciativa 'Universitats Europees'.

Unite! ha expressat a través del Secretari General, Andreas Winkler, el seu suport a nivell institucional al Manifest i insta a tots els estudiants, professorat i membres del personal a signar de manera individual el Manifest.

"Unite! dona suport al manifest ja que la nostra aliança creu en la importància essencial d'escoltar les idees i recomanacions dels estudiants a l'hora de conformar el futur de la nostra Educació Superior en Educació”

Andreas Winkler

Per la seva part, dins de la comunitat d’estudiantat Unite!, els membres de
Sure!, el fòrum d'estudiants de l'aliança, també ha expressat el seu suport al Manifest per al futur de les universitats a Europa. Per a SURE, "un objectiu comú compartit per tots els estudiants dins de les Aliances Universitàries Europees és el primer pas cap a una veritable cooperació i col·laboració entre universitats, alguna cosa que Unite! s'esforça per promoure. La unitat i l'entesa entre els estudiants europeus són necessaris per avançar cap a una Europa igualitària però diversa, i sostenible però tecnològicament avançada. Una titulació comuna europea seria de gran ajuda per a aquest objectiu. Per això, donem suport a la proposta d'aquest manifest d'una titulació comuna, ja que també garanteix la identitat cultural i lingüística de cada país”, han manifestat els seus representants.

Vols signar el Manifest?