Acord entre la UPC i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia per continuar impulsant el projecte STEAM EN ACCIÓ

La UPC i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia (Museu de la Tècnica) han acordat, mitjançant la pròrroga d'un conveni de col·laboració signat el 15 de juny, continuar impulsant el projecte STEAM EN ACCIÓ a la Catalunya Central, una iniciativa educativa per fomentar les vocacions STEAM entre infants i adolescents.

17/06/2021

El conveni té com a objectiu fomentar la realització d’accions conjuntes entre la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) al Campus de Manresa i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia (Museu de la Tècnica), per impulsar i coorganitzar el projecte STEAM en ACCIÓ, sobretot a la regió de la Catalunya Central.

El conveni el van signar, el 15 de juny, el rector de la UPC, Daniel Crespo, i Josep Alabern, vicepresident de la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia. Aquest ha estat el primer acte a l'EPSEM en què participa el nou rector de la UPC.

A l'acte de signatura, també hi van ser presents Pere Palà, director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM); Eudald Serra, director del Museu de la Tècnica de Manresa; i Montserrat Alsina, professora i investigadora de la UPC, responsable del projecte.

En el decurs de l’acte, es van presentar dades sobre la repercussió positiva de les activitats organitzades fins aquell moment en el marc del projecte STEAM en ACCIÓ, malgrat aquest temps de pandèmia. El projecte STEAM en ACCIÓ és una proposta educativa transversal, adreçada a infants i adolescents d’entre 3 a 18 anys, per fomentar les disciplines STEAM (acrònim de Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics). El programa es materialitza tant a partir d’exposicions com d’activitats multidisciplinàries i interactives, pensades i desenvolupades des del Campus de Manresa.