La UPC, entre les millors del món en Arquitectura, Enginyeria Civil i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica en el QSWUR by Subject

Descarregar

La UPC, primera universitat de l'Estat en Enginyeria I Tecnologia i entre les millors del món en Arquitectura, Enginyeria Civil i Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica en el QSWUR by Subject

Descarregar

Posicions destacades de la UPC en el rànquing QSWUR by Subject 2021

El QS World University Rankings by Subject 2021, editat per QS Quacqarelli Symonds, analitza quatre indicadors, dos centrats en la recerca (Cites per document i H-Index) i dos en la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d'altres institucions, com des de la percepció dels ocupadors.

El rànquing analitza els resultats de 14.435 programes universitaris de 1.452 universitats de 86 països d’arreu del món, posicionant les universitats en 51 disciplines acadèmiques i cinc grans camps.

En l’edició 2021 del QS World University Rankings by Subject (QSWUR by Subject) que s’ha publicat el 3 de març, la UPC se situa com la 20a millor universitat del món en la disciplina d’Arquitectura i Entorn Construït, en el lloc 29 del món en la d’Enginyeria Civil i Estructural, i en el lloc 46 en la d’Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica. En el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, la Universitat escala posicions i passa de ser la 76a millor universitat del món el 2020 a ser la 67a aquest any i es manté líder a l'Estat.

04/03/2021

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) es posiciona en quatre camps i en 15 disciplines en la nova edició del QS World University Rankings by Subject. En concret, la UPC destaca com la 20a millor universitat del món en la disciplina d’Arquitectura i Entorn Construït –escalant una posició respecte l’any 2020– i en el lloc 29è del món en la disciplina d’Enginyeria Civil i Estructural. La Universitat també se situa en el lloc 46è del món en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, escalant també posicions respecte l’edició 2020 del rànquing, que la situava en el rang 51-100. En aquestes tres disciplines la UPC es consolida, a més, com a universitat líder a l’Estat espanyol.

Així mateix, el rànquing QS by Subject posiciona la UPC en el lloc 79 del món i líder de l’Estat en Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació, i en el lloc 81 en Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica.

La Universitat se situa també entre les 150 millors del món en altres quatre disciplines: Art i Disseny; Ciències Ambientals, i Estadística i Investigació Operativa (rang 101-150) i en el lloc 123 en la disciplina de Matemàtiques. En les disciplines d’Enginyeria Química, Ciències de la Terra i del Mar, i Ciència dels Materials, la UPC se situa en el rang 151-200. La UPC colidera el panorama estatal en Art i Disseny, Ciència dels Materials, Ciències Ambientals, i Estadística i Investigació Operativa.

Així mateix, la UPC obté posicions destacades en Física i Astronomia, i Agricultura i Ciències Forestals (ambdues en el rang 251-300 de les millors universitats del món), i en Administració d’Empreses (en el rang 301-350).

Disciplines: QS Ranking by Subject Areas Món Espanya
Arquitectura i Entorn Construït 20 1
Enginyeria Civil i Estructural 29 1
Enginyeria de la Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica 46 1
Ciències de la Computació i Sistemes d'Informació 79 1
Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica 81 2
Matemàtiques 123 2
Art i Disseny 101-150 1-2
Estadística i Investigació Operativa 101-150 1-2
Ciència Ambientals 101-150 1-4
Ciència dels Materials 151-200 1-3
Ciències de la Terra i del Mar 151-200 3-5
Enginyeria Química 151-200 5-6
Física i Astronomia 251-300 6-8
Agricultura i Ciències Forestals 251-300 14
Administració d'Empreses 301-350 11-13

En el ‘top 70’ del món i líder a l’Estat en Enginyeria i Tecnologia

Pel que fa als camps, la UPC es posiciona en quatre dels cinc que analitza el rànquing i destaca en Enginyeria i Tecnologia: en aquest cas, la UPC escala nou posicions i se situa en el lloc 67è del món (76 en l’edició 2020 del rànquing), liderant també el panorama estatal.

La Universitat també es posiciona en el camp de les Ciències Naturals, en el lloc 275 del món; en Arts i Humanitats, en el 353; i en Ciències Socials i Gestió, en el rang 401-450.

Camps: QS Ranking by Broad Subject Areas Món Espanya
Enginyeria i Tecnologia 67 1