Videocomunicat del rector a la comunitat universitària

Descarregar

El rector Francesc Torres fa referència a la necessitat de reforçar el rol de la UPC amb una visió humanista de la tecnologia

Coincidint amb el tancament del curs acadèmic, el rector de la UPC, Francesc Torres, s'adreça a la comunitat universitària mitjançant un vídeo, publicat el 15 de juliol al canal de la Universitat a YouTube, per agrair l'esforç realitzat davant del repte per fer front a la COVID-19.

15/07/2020

El videocomunicat del rector, Francesc Torres, es pot visualitzar tot seguit i al canal de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a YouTube, amb el contingut que es transcriu en aquesta pàgina més avall.

Videocomunicat del rector de la UPC (15/07/2020)

Benvolgudes, benvolguts,

En primer lloc us vull desitjar que estigueu bé de salut, vosaltres i els vostres éssers estimats.

Estem enllestint un curs atípic. Podem estar satisfets de com estem responent al repte profund que ens presenta la COVID-19. Tanquem el curs amb solvència: les notícies que ens arriben dels diferents centres conclouen que el període d’avaluacions de final de curs ha transcorregut amb poques incidències rellevants. Podem dir el mateix de les proves de selectivitat que acabem d’acollir en diferents campus de la UPC.

Com a institució estem sortint reforçats d’aquesta situació. Ara més que mai, s’ha posat en valor la nostra diversitat territorial i els diferents campus han sabut trobar les respostes adients als reptes que s’han trobat. Hem de prendre consciència de tot el que hem fet, del que hem estat capaços d’assolir i del fet que en definitiva hem posat de nou, en un moment crucial, el coneixement que generem a la UPC al servei de la societat. Un paper que hem de reforçar amb una visió humanista de la tecnologia, que ens farà més sensibles a les demandes de la ciutadania.

Haurem de conviure amb la COVID-19 durant un temps més llarg del que voldríem. Com a servei públic estem compromesos a mantenir l’activitat de la millor manera possible i afrontarem amb determinació els casos que vagin sorgint, seguint els protocols marcats per les autoritats sanitàries amb la màxima diligència. Estic segur que aquests temps d’incertesa també han servit i serviran per empoderar les persones que componen la comunitat UPC i ampliar el lideratge de la UPC. L’aposta pel coneixement i la tecnologia s’ha evidenciat essencial per al futur de Catalunya.

El curs vinent, molt probablement, tornarà a estar afectat poc o molt per la pandèmia. L’afrontarem més ben preparats. Ja estem engegant el pla de millores adreçades a garantir la docència en els escenaris més plausibles. Estigueu atents als comunicats i les informacions dels vostres centres i escoles.

Per acabar us vull donar les gràcies una vegada més a tots els que ho heu fet possible. Som plenament conscients de l’esforç enorme que ha fet tota la comunitat, especialment en l’àmbit docent. Em sento orgullós de poder dir que, com a comunitat UPC, professorat, personal investigador, PAS i estudiantat hem estat a l’altura del que la societat n’esperava. Ara és el moment d’agafar energies i de gaudir d’unes vacances ben merescudes.

Gràcies,

Francesc Torres, rector de la UPC