Comença el Unite! Student Festival a Lisboa

Fotografia de grup dels estudiants de la UPC que participen en el Festival
Descarregar

Els estudiants de la UPC que participen en el Unite! Student Festival ja es troben a ULisboa

Milika Zivanic, Lluís Gil i Pau Maza, en el Festival
Descarregar

Milika Zivanic, Lluís Gil i Pau Maza formen part de l'associació SURE i són els representants del estudiants UPC a Unite!

Acte de benvinguda als participants en el Festival, que té lloc a Lisboa

Acte de benvinguda als participants en el Festival, que té lloc a Lisboa

Els 23 estudiants de la UPC seleccionats per participar en el Unite! Student Festival ja han pogut trobar-se amb estudiants de les altres vuit universitats que formen part de l’aliança i amb els que compartiran activitats culturals i tallers durant els tres dies vinents.

29/06/2023

Amb el lema 'Connectant la comunitat de Uniters', la ciutat de Lisboa acull des d’avui 29 de juny i fins a l’1 de juliol el Unite! Student Festival. El programa del Festival combina activitats lúdiques, interculturals i de cocreació per impulsar el compromís de la comunitat d'estudiants de Unite!.

Des de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), que forma part de l'aliança, s'han desplaçat a la capital portuguesa una delegació d'estudiants seleccionats de les diferents escoles i facultats. Són Adolfo Mauricio Urquizo, de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB); Adrià Hernandez, de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC); Andreu Boix, de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME); Anna García, de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE); Ariadna Cortés, del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS); Ariadna Mas, de la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB); David Varo, de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB); Diego López, de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV); Jaume Pérez, de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG); Jaume Vidal, de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB); Laia Lacroizette, de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT); Lluís Gil, de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT); Milica Zivanic, estudiant de doctorat a l'EEBE; Mònica Guri, també de l'ESEIAAT; Oriol Nart, de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT); Óscar Crespo, estudiant de doctorat a la UPC; Pau Maza, de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT); Pau Morente, de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB); Pau Sabater, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrials de Barcelona (ETSEIB)Paula Muñoz, també de l'ETSEIB; Saurabh Nagarkar, estudiant de màster a la FIB; Sergi Bahi, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) i Sergio Comadrán, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB).

Ahir, 28 de juny, molts d'ells i elles ja van arribar a la ciutat i aquest matí han participat en les primeres activitats per conèixer aspectes culturals de cada país representat a l'aliança. Per a Paula Muñoz aquesta experiència està sent increïble perquè estem coneixent gent de moltes cultures i tot just comença”. Avui precisament ja han tingut l’oportunitat d’intercanviar amb la resta d’estudiants costums, objectes i menjars típics en l’activitat 'Meet my culture!'. Jaume Pérez explica que “des de la UPC hem portat pernil i panellets i han volat ràpidament. Sembla que han agradat molt”.

L'objectiu de la Universitat de Lisboa (ULisboa), organitzadora de l’esdeveniment, ha estat crear activitats per aprofitar al màxim aquest temps compartit, on la diversitat, la inclusió i la diversió són els principals protagonistes. Els estudiants participants tindran l'oportunitat de conèixer companys de totes les universitats de l'aliança i aprendre els uns dels altres. El programa inclou debats, intercanvi d'idees i creació de xarxes durant els actes culturals.

Unite! Student Festival
Unite! Student Festival 2023 és l'oportunitat perquè els estudiants d'Unite!, treballin en equip amb els seus col·legues internacionals i descobreixin el que l'aliança pot oferir-los. Durant els tres dies de Festival, els participants podran debatre i compartir les seves idees i expectatives com a estudiants europeus. A més, podran participar en activitats a l'aire lliure, culturals i visitar la ciutat de Lisboa.

Tota l’activitat del Festival es pot seguir a través de les històries que els estudiants estan creant al perfil d’Instagram de Unite!.