Dos estudiants de la UPC participaran en l’Assemblea Europea d’Estudiants

Pau Morente i Gerard Grajera, estudiants UPC que participen en l’Assemblea Europea d’Estudiants
Descarregar

Gerard Grajera i Pau Morente amb Pol Sabaté, Student Liasion Officer de Unite! a la UPC
Descarregar

Els estudiants de la UPC Pau Morente i Gerard Grajera formen part del grup d’estudiants de l’aliança Unite! que participen en aquesta tercera trobada d’estudiants universitaris a Estrasburg amb l’objectiu d’elevar a la Comissió Europea propostes i recomanacions per a la presa de decisions al voltant dels grans reptes europeus.

10/04/2024

Pau Morente, estudiant d’Enginyeria Informàtica a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), i Gerard Grajera, estudiant d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Enginyeria Mecànica a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), són els dos representants de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) que participen en la tercera edició de l'Assemblea Europea d’Estudiants (ESA). La trobada, que té lloc a Estrasburg del 10 al 12 d’abril, reuneix més de 200 estudiants de la majoria de les aliances universitàries per debatre temes d’actualitat, elaborar recomanacions polítiques per al futur d'Europa i defensar-les davant els responsables de la presa de decisions. En Pau i el Gerard formen part del grup de deu estudiants que representen l’aliança Unite! en l’esdeveniment. Els acompanyarà Pol Sabaté, Student Liasion Officer de Unite! a la UPC.

Segons Pau Morente, membre de SURE (Students in Unite! for Representation and Empowerment), "la European Student Assembly és una plataforma inspiradora que uneix estudiants de tota Europa en la seva missió de promoure la col·laboració, la diversitat i el progrés compartit per a tota la Unió".

La trobada europea d’estudiantat universitari ha demostrat, amb les edicions anteriors, un gran èxit entre els estudiants implicats en les Aliances d'Universitats Europees disposats a tenir un impacte en la configuració del futur de la Unió. Els coordinadors i participants de l'ESA tindran l'oportunitat de contribuir a 10 panells de debat essencials amb l'objectiu de marcar la diferència en les polítiques europees i en el procés de presa de decisions. Els estudiants de Unite! participants són Lou Ortega Lucas (UGA, panell 6); Matteo Riberi (Polito, panell 9), Gerard Grajera (UPC, panell 8); Gaetan Garcia (UGA, panell 2); Kateryna Volyk (TUDa, panell 11); Sofia Pascolo (Alto, panell 1); Matilde Mendes (ULisboa, panell 7); Laila Zildžić (TUGraz, panell 6); Pau Morente (UPC, panell 10); Umit Seitzhan (UGA, panell 5).

Prèviament, els estudiants seleccionats per participar en l’Assemblea han estat treballant remotament sobre un dels temes que es treballaran durant les sessions a Estrasburg, on s’elaboraran les recomanacions i propostes concretes per a la Comissió Europea. El resultat final dels debats i acords serà un document de posició comuna per compartir amb els responsables europeus de la presa de decisions en cada àmbit. Per a Gerard Grajera, "participar en l'ESA és una oportunitat única per aprofundir en els temes actuals d'Europa i contribuir activament a la construcció del seu futur."

Més informació

L'Assemblea d'Estudiants Europeus és una de les activitats principals de la Universitat Europea. L'esdeveniment es va crear amb l'objectiu de donar als estudiants una veu pública a la Unió Europea. Serà una oportunitat única per als estudiants de tota Europa per abordar alguns dels complexos reptes als quals s'enfronta la UE avui dia, amb l'objectiu de recollir recomanacions per a la Comissió Europea.

Enguany aquests són els panells de discussió:

Panell 1 - Any de les eleccions europees. Com abordar la manca de (i des-) informació i fomentar el compromís dels ciutadans en les pròximes eleccions?
Panell 2 - Més verd és millor. Com pot la UE establir un creixement responsable en el context del canvi climàtic?
Panell 3 - Cohesió a través de les polítiques pressupostàries. Com pot la política pressupostària de la UE contribuir a l'enfortiment de la cohesió entre els seus estats membres?
Panell 4 - Buscar un futur millor a la UE. Quina estratègia hauria d'adoptar la UE per a garantir un tracte digne als immigrants de fora de la Unió?
Panell 5 - UE en el món. Com la UE pot ser un actor més responsable en la globalització a través del seu lideratge?
Panell 6 - Llei d'intel·ligència artificial de la UE. Quines estratègies es podrien implementar per maximitzar els beneficis de la IA alhora que s'aborden els seus reptes?
Panell 7 - Patrimoni europeu. Com pot la UE coordinar-se eficaçment amb les institucions promouen el seu patrimoni i garanteixen l'accés a la cultura a tothom?
Panell 8 - Cura del futur. Quin enfocament hauria d'adoptar la UE respecte a salut i, més concretament, els avenços de la biomedicina?
Taula 9 - Un lloc per a tothom. Com poden ser les institucions d'educació superior lloc d'oportunitats per a tothom?
Panell 10 - UE de demà. Com pot la UE garantir una seguretat i una bona orientació en l’ampliació en els pròxims anys?
Panell 11 - Abordar l'euroescepticisme. Com construir una UE més forta i unida davant l'augment de l'euroescepticisme?