Els ecosistemes de l’aliança centren el 8è Unite! Dialogue, que té lloc del 19 al 21 de setembre a Polònia

Cartell de 8è Unite! Dialogue, que té lloc a Wroclaw (Polònia)

El 8è Unite! Dialogue té lloc a Wroclaw (Polònia)

Una delegació de la UPC, encapçalada pel rector, Daniel Crespo i la vicerectora de Política Internacional, Lourdes Reig, participa en les sessions de treball de les diferents comunitats que desenvolupen les estratègies i projectes de l'aliança.

19/09/2023

El 8è Unite! Dialogue reuneix representants de totes les universitats de l'aliança (PDI, PAS, estudiantat i responsables de la presa de decisions) per col·laborar i debatre el futur de la Universitat Europea. En aquesta edició, la reunió porta per títol 'Unite! Ecosystems' ja que l’objectiu de l’esdeveniment és emfatitzar la importància de fomentar la col·laboració i la integració dins dels ecosistemes de les universitats europees per impulsar la innovació, l'eficiència i el creixement sostenible.

El Dialogue, al qual assisteix una delegació de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), pretén crear una plataforma dinàmica perquè persones i institucions connectin, intercanviïn idees i dibuixin col·lectivament el futur de l'educació superior. Durant la trobada que acull la Wroclaw Tech University, membre de l’aliança, els participants tenen l'oportunitat de participar en diverses reunions de grups de treball. Cal destacar que tant les comunitats Erasmus+ com els grups de treball H2020 es reuneixen en persona per compartir experiències, discutir projectes en curs i mostrar les millors pràctiques relacionades amb la col·laboració. Aquesta interacció promou la pol·linització creuada d'idees i fomentarà el desenvolupament d'iniciatives innovadores dins de l’ecosistema Unite!. Estan previstes 96 trobades de treball.

A més de les reunions dels grups de treball, el programa inclou sessions transversals i plenàries que oferiran una visió global de l'aliança en el seu conjunt. Aquestes sessions permetran als participants comprendre millor els diversos punts forts, coneixements i perspectives presents a la comunitat Unite!, promovent així un enfocament holístic de la col·laboració i la innovació entre les universitats europees. L'esdeveniment també acull reunions dels principals òrgans de govern de l’aliança: la Plataforma de Govern, SURE i el Fòrum Acadèmic duran a terme les seves sessions respectives, donant forma a la futura direcció i prioritats de l'aliança dins del marc de l'ecosistema. Unint diverses parts interessades, els participants contribuiran a l'avanç de l'educació superior, la recerca i l'impacte social.

Unite! Dialogue

Són el format clau per augmentar la visibilitat de Unite! dins de les universitats membres i els seus ecosistemes i per difondre Unite! entre professorat universitari, personal i estudiants. Els diàlegs anteriors han estat:

11-14 de febrer de 2020: Espoo-Helsinki, organitzat per la Universitat Aalto (Aalto)
30 de setembre de 2020: Lisboa, organitzada per la Universitat de Lisboa (ULisboa)
8 de març de 2021: Grenoble, amfitrió per Grenoble INP, escoles graduades d'Enginyeria i Gestió, Université Grenoble Alpes (Grenoble INP-UGA)
29 de novembre i 30 de desembre de 2021: Barcelona, seu de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)
8-10 de març i 13-15 de juny de 2022: Estocolm, allotjada pel KTH Royal Institute of Technology (KTH)
20 de setembre de 2022: Torí, organitzat per Politecnico di Torino (PoliTO)
28 febrer-2 de març de 2023: Grenoble, allotjat per Grenoble INP-UGA.