El 7è Diàleg reuneix la comunitat Unite! a Grenoble i reforça les futures col·laboracions entre els seus membres

Descarregar

La delegació UPC en el Diàleg Unite! a Grenoble va participar activament en les reuions de treball

Una delegació de la UPC encapçala da pel rector, Daniel Crespo i formada per una trentena de persones vinculades al desenvolupament de l’aliança des de la nostra Universitat han participat activament en les sessions plenàries de la trobada i en les diferents reunions dels equips de treball.

08/03/2023

Del 28 de febrer al 2 de març ha tingut lloc a Grenoble el 7è Diàleg Unite! “Potenciant les col·laboracions dins de Unite!”. Més de 300 membres del personal acadèmic i administratiu i estudiants de les nou universitats que en formen part de l’aliança es van reunir en diferents espais de la Grenoble INP-UGA   en el que ha estat el primer Diàleg de la segona fase de Unite!. Una delegació de la UPC encapçala da pel rector, Daniel Crespo i la vicerectora de Política Internacional, Lourdes Reig i formada per una trentena de persones vinculades al desenvolupament de l’aliança des de la nostra Universitat han participat activament en les sessions plenàries de la trobada i en les diferents reunions dels equips de treball.

En la sessió plenària del 28 de febrer van participar Franz Bruckert, Responsable d'Enllaços Clau del INP de Grenoble - UGA i diversos convidats francesos com Pierre Benech, Administrador General del INP de Grenoble - UGA; Yassine Lakhnech, President de la Université Grenoble Alps; Jacques Comby, Responsable de Projectes per a les Universitats Europees i la Cooperació Internacional en el Ministeri francès d'Ensenyament Superior, Recerca i Innovació (MESRI) i Christophe Ferrari, President de Grenoble Alps Métropole.

A més, Tanja Brühl, Presidenta de Unite!, va  subratllar en el seu discurs la importància de potenciar les col·laboracions i reforçar la identitat de Unite!: "Estic convençuda que nosaltres, com a comunitat, forgem el futur de Unite! i, a través de Unite!, forjarem el futur del sistema d'ensenyament superior". El secretari general de Unite!, Andreas Winkler, va presentar als assistents els que seran els propers grans passos de l'Aliança com ara el Fons llavor de Unite!, el ple desenvolupament de Metacampus, com a campus digital  i el compromís del estudiants en els diferents projectes que Unite! està impulsant. Finalment, Beatriz de Sousa Rodrigues, representant dels estudiants  a través de SURE es va adreçar a tots els participants manifestant, en nom dels estudiants: "Si necessiten l'ajuda dels estudiants, som aquí per a això. Preguntin-nos, estem disposats a participar en Uneix-te!, no sols com a assessorament, volem participar en la difusió, a crear coses per als estudiants, perquè són els nostres iguals".

La  Plataforma de Govern de Unite! va presentar i debatre l'aprovació d'un primer esborrany per a la convocatòria de la Iniciativa Europea d'Excel·lència (EEI) per a Horitzó Europa. Unite! podria presentar- se la aconvocatòria  per impulsar les iniciatives en el marc de la recerca i la innovació de la aliança, que fins ara havien rebut finançament del programa H2020.

El Diàleg va finalitzar amb una presentació de conclusions, en la qual es va recopilar tot el  treball realitzat per les Comunitats (Erasmus+) i Work Packages (H2020) al llarg del Diàleg. Pierre Benech, Administrador General de Grenoble INP – UGA, va concloure el Dialeg afirmant que “El vostre treball reforçarà el sentiment de pertinença a una mateixa comunitat europea i augmentarà, encara més la dimensió internacional de les nostres universitats".

El proper Unite! Diàleg tindrà lloc  del 19 al 21 de setembre de 2023 a Wroclaw University of Science and Technology (Wroclaw Tech)