El projecte IRIS de Unite! present a la Conferència EARMA 2024

Lidia Herrera, Tècnica de l'Àrea de Recerca, Desenvolupament i Innovació de la UPC ha estat una de les ponents de la trobada.

02/05/2024

Els membres de Unite! Lidia Herrera, (UPC), Valentina Romano (Politecnico di Torino) i Cyril Chevaux (Grenoble INP – UGA) han assistit a la Conferència Anual de l'Associació Europea de Gestors i Administradors de Recerca (EARMA) que va tenir lloc a Odense (Dinamarca), del 23 al 25 d’abril. Durant la trobada van presentar la ponència "IRIS: Joint research & innovation support services", que va generar un notable interès entre els assistents, especialment en exposar com, a través de l'aliança Unite!, s'estan aconseguint resultats tangibles en la transformació de la gestió de l'R+D+I entre les universitats membres. Una transformació propiciada els darrers anys pel desenvolupament d’IRIS, una xarxa conjunta de Serveis Integrats de Recerca i Innovació (IRIS), a través de la qual s'estableixen línies comunes per al desenvolupament de l'aliança en l'àmbit de la recerca.

Mitjançant la interacció periòdica de les Oficines de Subvencions, Oficines de Transferència de Tecnologia, RH i Oficines de Ciència Oberta de cada universitat sòcia, s’han identificat un conjunt de serveis per impulsar les oportunitats de col·laboració internacional, primera llavor de transformació institucional i que passen per la formació de perfils professionals per impulsar els serveis de Unite! i el disseny de serveis d'I+I.

De fet, la xarxa vol potenciar la transformació de la recerca i la innovació de les universitats Unite! i convertir-se en una interfície amb la UE per al disseny i desplegament de futures ajudes de finançament de la UE. A més, IRIS estarà connectada a l'Oficina de Serveis de Unite! E+, que treballa com a facilitadora per millorar la mobilitat i facilitar la participació dels estudiants.

La conferència anual de l'Associació Europea de Gestors i Administradors de Recerca (EARMA) és un esdeveniment de gran magnitud que, enguany, ha comptat amb la participació de 1.460 professionals de l'ecosistema internacional de la gestió de l'R+D+I, procedents de fins a 52 països diferents. Amb el tema principal "On s'està dirigint la RMA (Research Management and Administration). El Futur de la RMA en un Món en Constant Evolució", la conferència ha centrat especialment la seva atenció en l'impacte de la intel·ligència artificial en la gestió de la recerca.