Estudiants de la Universitat Tècnica de Darmstadt investiguen sobre les superilles de Barcelona en un taller a la UPC

Descarregar

Estudiants d'arquitectura de la Universitat Tècnica de Darmstatdt a la UPC

Els estudiants han visitat la UPC on han desenvolupat part del taller gràcies a la col·laboració existent entre les dues universitats, membres de l’aliança Unite!

25/05/2023

Un grup de 17 estudiants de la Universitat Tècnica de Darmstadt,TUDa, (Alemanya), sota la direcció del Dr. Nebojša Čamprag i Chaitali Dighe, han visitat Barcelona aquest mes de maig, amb la tasca d'investigar el concepte i la dinàmica d'implementació del nou Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona, amb especial atenció al concepte de superilles. En el marc del taller, el grup ha tingut la possibilitat de conèixer el Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i fer algunes de les sessions a les seves aules, gràcies al lligam existent entre les universitats, ambdues, membres de l'aliança Unite!.

El taller formava part d'un estudi de disseny urbà, titulat 'Traducció d'idees de planificació: Aprenent de les Superilles de Barcelona'. Segons explica el professor principal del projecte, Nebojša Čamprag, “les superilles de Barcelona són una idea progressista que situa als vianants en el centre, al mateix temps que preveu una ciutat més verda i habitable, amb menys trànsit, més vegetació i més qualitat de vida per als residents urbans”. Amb aquest estudi “volem que els estudiants aprenguin d'aquest concepte i explorin les possibilitats de traslladar-lo al context específic dels barris urbans del centre de Darmstadt”.

Per a Nebojša Čamprag  “els coneixements adquirits durant el taller representen una valuosa experiència i un punt de partida per a la pròxima i apassionant tasca de disseny urbà de traslladar les idees de planificació d'un context urbà a un altre”. Iniciatives com aquesta demostren, segons ell, la força de Unite! per crear noves oportunitats per als estudiants i les comunitats de les universitats membres de l’aliança.