Gaudeix de la diversitat cultural de Unite!

Descarregar

Descobreix totes les possibilitats que Unite! t'ofereix per ampliar la teva competència global

Les trobades interculturals de Unite! són oportunitats d'aprenentatge per a tot l'estudiantat que pot, participant en aquestes iniciatives internacionals, millorar les seves competències globals i crear nous coneixements de manera col·laborativa amb estudiants de tota Europa

17/10/2022

Com a part de la comunitat de Unite!, tots els estudiants de la UPC tenen l'oportunitat de conèixer a persones de diferents parts d'Europa, especialment estudiants i professorat. L'aliança, de la qual la UPC és membre actiu, facilita als estudiants de les universitats de l'aliança entorns interculturals per treballar amb persones de diferents orígens en projectes, reptes i esdeveniments.

Els factors culturals influeixen en la forma en què ens comuniquem i entenem als altres. Les diferències que no es reconeixen i aborden poden donar lloc fàcilment a malentesos, confusió i frustració. És per això que Unite! aposta clarament per aquelles iniciatives que fomenten la diversitat i proposa als estudiants universitaris millorar la seva competència global, entesa com la capacitat de comunicar-nos i treballar de manera eficaç i adequada amb persones de diferents orígens.

Prendre consciència de les diferències, formar-se i tenir una mentalitat oberta a la diversitat cultural és, a més, un procés divertit que pot beneficiar als estudiants de moltes altres maneres. De fet, la diversitat cultural brinda l'oportunitat d'aprendre coses noves d'altres persones, la qual cosa ens permet aportar noves idees a reptes comuns. Amb aquest propòsit, l’aliança Unite! proporciona tant l'entorn com les eines necessàries per desenvolupar aquesta competència global, que ajuda  els estudiants a créixer professional i personalment.

En aquest audiovisual Unite! resumeix l'enfocament de l'aliança i la comprensió de la competència global:

Les propostes de Unite!

Des del Centre de Formació Multilingüe i Multicultural, Unite! ajuda els estudiants, el professorat i el personal de les universitats oferint l'orientació, el suport i els serveis adequats per a la seva mobilitat en entorns internacionals. Coneix algunes de les seves propostes:
  • Cursos virtuals d'idiomes i competència global de Unite!

Els estudiants de Unite! poden accedir a la nova oferta de tardor de cursos virtuals d'idiomes, comunicació i competències globals que ofereixen les universitats membres de Unite!

• Unite! Tàndems lingüístics

Els tàndems lingüístics són una experiència entre iguals per a adquirir coneixements sobre els països i les cultures dels altres i per a millorar les competències lingüístiques de manera informal.

• Mentorias Unite!

L'objectiu de Unite! és proporcionar a tots els estudiants internacionals nouvinguts a una de les seves universitats un acolliment de qualitat. Unite! Mentoring és un programa basat en la metodologia de suport entre parells que combina programes de diferents universitats i està dissenyat per a ajudar a la integració dels nous estudiants que participen en programes de mobilitat Unite!