La proposta Night-time Letter Writing guanya el primer premi del Concurs Unite!4Future

Imatge dels estudiants guanyadors

Integrants de l'equip guanyador de Unite!4Future

La iniciativa estava adreçada a l’estudiantat de Unite! per compartir la seva visió de la universitat del futur a partir de projectes concrets. L’equip guanyador, format per estudiants de la Universitat de Wroclaw (Polònia) i de la Universitat d’Aalto (Finlàndia), viatjarà a Lisboa el proper estiu per assistir al Unite! Students Festival.

28/03/2023

La proposta Night-time Letter Writing, presentada per estudiants de la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw i de la Universitat de Aalto, ha estat la proposta guanyadora de la tercera edició del Concurs Unite!4 Future, que promou anualment l’aliança. El guardó es va donar a conèixer durant el 7è Diàleg de Unite!, celebrat a Grenoble, del 28 de febrer al 2 de març.

Night-time Letter Writing es un esdeveniment que proposa escriure cartes amb peticions de suport per a un fons de beques que beneficiarà a estudiants amb discapacitat que estudien a les nou universitats que formen part de Unite!. La campanya tindrà lloc la nit del 21 de novembre i qualsevol persona que vulgui participar podrà assistir per escriure aquestes missives de suport.

Un equip guanyador internacional

La cooperació internacional entre universitats és un dels principis del concurs i de l’aliança. En aquesta ocasió, l’equip guanyador estava format per Karina Skowrońska, Eliza Spętana, Natalia Sienkiewicz, Tobiasz Pędzik, Wiktor Kępiński y Santeri Kokkonen. Tots ells participen activament en diferents iniciatives socials en les seves universitats.

'La nostra proposta per Unite!4Future va ser la escriptura nocturna de cartes, una iniciativa ja molt coneguda ja a Universitat de Ciència y Tecnologia de Wroclaw, però pensada per a la resta de universitats de Unite!. A l’equip vam desenvolupar una nova visió del projecte, que té com a objectiu que els estudiants amb discapacitat de les nou universitats Unite! puguin perseguir els seus somnis i passions', explica, en nom de tot l’equip, la Karina Skowronska. Afegeix que “l’escriptura nocturna de cartes, al igual que Unite!, mostra que els joves poden unir-se i crear quelcom més gran. Estem molt contents que el nostre projecte hagi estat escollit el millor de tots els que van competir en aquesta edició”.

Unite!4Future

El principal objectiu de Unite!4Future és atreure la participació d'estudiants de les nou universitats sòcies de l'aliança amb la finalitat de compartir idees creatives sobre el que cal esperar de la universitat del futur. Amb un format de concurs, la nova edició de Unite!4Future proposava als estudiants de totes les universitats formar un equip i plantejar una proposta que contribuís a la vida i les activitats de les universitats i que abordés almenys un dels temes clau per a Unite!: diversitat i inclusió; medi ambient i sostenibilitat; experiència acadèmica, mobilitat i idiomes o digitalització. L’equip havia de gravar un vídeo explicant la seva proposta i competir així amb altres equips per guanyar una participació en el Unite! Student Festival que tindrà lloc el proper mes de juliol de 2023 a Lisboa. Allà els guanyadors podran compartir experiències multiculturals i participar de totes les activitats del Festival i conèixer la ciutat portuguesa.