La UPC, present a l'EAIE, la fira europea d’educació superior

Representants de les universitats catalanes a l'estand 'Study in Catalonia'
Descarregar

Representants de les universitats catalanes a l'estand 'Study in Catalonia'

Descarregar

Membres de Unite! han informat als assitents a la fira sobre l'avenç dels projectes de l'aliança.

La UPC participa a l’European Association for International Education (EAIE),que té lloc a Rotterdam (Països Baixos), del 26 al 29 de setembre. Forma part de dues delegacions: la del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya i la de l’aliança Unite!

28/09/2023

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) està participant en la 33a edició de l’European Association for International Education (EAIE), la fira d’educació superior més important d’Europa, que té lloc a Rotterdam (Països Baixos) del 26 al 29 de setembre. La vicerectora de Política Internacional, Lourdes Reig, i la cap del Servei de Relacions Internacionals, Helena Martínez, formen part de la delegació del Departament de Recerca i Universitats i de les universitats catalanes que assisteix a la Fira. Formen part també de la delegació de representants de l’aliança Unite!, de la qual la UPC és membre, i que enguany compta amb un estand propi a la Fira. La presència a la conferència ha atret l'interès de moltes de les persones i institucions de l'educació superior interessades principalment a forjar noves associacions amb l’aliança.

Precisament, amb el lema 'Connecting Currents', la fira d’enguany posa l’accent en el paper que l’educació superior internacional juga a l’hora de connectar activament “corrents” de pensament, àrees d’especialització, disciplines i cultures diverses. Per aquest motiu, l’EAIE esdevé un punt de trobada de les institucions europees d’educació superior que formen part d’alguna de les cinquanta Aliances d’Universitats Europees, finançades per la Comissió Europea a través del programa ERASMUS+.

L’edició d’enguany de la Fira, la més important d’Europa, aplega més de 6.000 professionals del sector i 250 exhibidors, entre els quals es troben l’estand Study in Catalonia, que aplega la delegació catalana integrada per representants del Departament de Recerca i Universitats, les 12 universitats del sistema universitari català i l'estand l’aliança Unite!.

Les aliances europees
Aquestes aliances, també anomenades 'Universitats Europees', són una iniciativa estratègica i prioritària a la Unió Europea, que va néixer l’any 2017 per impulsar la transformació de l'educació superior a Europa i promoure les universitats del futur. Representa un instrument molt important de posicionament del sistema de coneixement català tant en l’àmbit europeu com internacional. Les aliances, a més de crear xarxa amb altres universitats, també són un element essencial per crear nous espais de col·laboració entre els actors del territori i alhora projectar tot aquest teixit local a l’àmbit europeu i internacional. En les xarxes en què participen les universitats catalanes, com és el cas de la UPC a Unite!, també hi col·laboren més de cent entitats de Catalunya, entre empreses, entitats del tercer sector i administracions públiques.