Let's Unite! Coneix Melina Nummi

Melina Nummi

Melina Nummi és la responsable de planificació de la mobilitat internacional en la Universitat d’Aalto. Dins de Unite! també treballa en el TF3, en el Centre de Mobilitat Conjunta i en el TF6 en Mobilitat per a tots els estudiants. El seu interès per fer possible la internacionalització per a tothom prové de la seva pròpia experiència, ja que ha estudiat i treballat fora de Finlàndia durant bastants anys abans de començar a treballar a Aalto. La internacionalització no és només el leit motiv de la seva feina, també de la seva vida personal i per això participa en el voluntariat de diferents projectes relacionats amb la internacionalització. A més, li encanta fer senderisme i passar temps a la natura. Per a ella, la millor manera de recarregar les piles és passar uns dies enmig del no-res, dormir en una tenda de campanya i amb un accés limitat a qualsevol tecnologia.

12/05/2022

Quin projecte futur de Unite! et fa especial il·lusió i per què creus que és important per a l'estratègia de l’aliança?

Estic molt il·lusionada amb la posada en marxa de l'intercanvi virtual. Crec que les universitats de Unite! tenim molt potencial per crear cursos innovadors combinant la nostra experiència i coneixements a través de l'intercanvi virtual i fent que els nostres estudiants cooperin entre si, en línia. Això també seria més inclusiu i garantiria que tothom, independentment de la seva situació en la vida, tingués l'oportunitat d’incorporar la visió internacional en el seus estudis universitaris. Espero que això també inspiri als estudiants per crear projectes de cooperació virtual per si mateixos.

Crec que la creació d'intercanvis virtuals és important per a l'estratègia de Unite! ja que també permet a l’aliança augmentar el nombre d'estudiants que participen en les activitats. Aquests cursos també podrien impulsar la creació de continguts d'aprenentatge que puguin proporcionar als nostres estudiants les habilitats necessàries per contribuir a les demandes ràpidament canviants del mercat laboral europeu, utilitzant l'experiència que tenim en les diferents universitats de Unite!. A més, els cursos d'intercanvi virtual  poden donar als nostres estudiants més eines per desenvolupar solucions per als diversos reptes als quals ens enfrontem, que es reuneixin per estudiar i treballar en projectes de forma més regular en línia i sense la molèstia de viatjar.

En què esteu treballant ara en el teu TF? Alguna cosa interessant que vulguis compartir amb la comunitat de Unite!?

Estem treballant en el concepte de pràctiques de Unite! i en el tema de l'intercanvi virtual més a fons. Així que espero que aviat puguem començar a pilotar amb un o dos cursos d'intercanvi virtual i llavors podrem explicar més sobre els dos projectes.

Des del teu punt de vista, quin és l'avantatge de treballar o estudiar en una universitat Unite!? què creus que té d'especial l'aliança?

Les universitats de Unite! col·laboren des de fa molt temps, ja abans de la iniciativa de les universitats europees i per això és més fàcil començar a construir iniciatives innovadores. Les universitats de Unite! són bones en el suport a la innovació i a les empreses de nova creació i crec que aquesta és també una de les característiques per les quals destaquem. Però la pregunta més important és descobrir en què ens diferenciem de les altres aliances universitàries europees, coneixent-nos millor.