Nova oferta de cursos en línia d’alemany, polonès i habilitats interculturals amb Unite!

Estudiants en el campus de la Universitat d'Aalto

Nova edició de primavera dels cursos Unite! d'idiomes i comunicació

L’oferta de primavera està oberta a tot l’estudiantat de la UPC interessat en millorar les seves habilitats en idiomes i comunicació per fer una estada curricular o voluntària a l'estranger. El 21 de febrer finalitza el període de sol·licituds.

13/02/2023

El Centre de Formació Multilingüe i Multicultural de Unite! ha llançat la nova sèrie de primavera d'eines d'aprenentatge virtual i aprenentatge d'idiomes. Aquests estudis ofereixen als estudiants la possibilitat de millorar la seva competència global, la seva capacitat de comunicar-se i treballar eficaçment amb persones de diferents orígens a través de cursos d'idiomes i culturals. L'oferta que es desenvolupa d emanera virtual ofereix l'oportunitat d'aprendre amb estudiants d'altres universitats europees. Participant en aquesta oferta de cursos, l'estudiantat podrà millorar el seu coneixement d'algunes de les nou llengües oficials de l'aliança. Els cursos que es desenvoluparan en línia, són gratuïts i es reconeixen amb 3 ECTS (cal fer la consulta prèvia en cada institució).

Alemany com a llengua estrangera: Debat i discussió
El centre d'aquest curs és l'argumentació verbal i el debat en alemany com a llengua estrangera, incloent el diàleg i la conversa. Els estudiants aprendran a presentar-se a si mateixos i els seus arguments. Els estudiants empraran habilitats de comunicació oral en exercicis que condueixin específicament a una presentació efectiva d'arguments, incloent l'addició de més arguments i una escolta efectiva. Els estudiants participaran en jocs de rol, presentacions i panells de debat en parelles i grups per practicar i millorar les seves habilitats en diversos tipus de comunicació oral.
S’han previst dos grups:
- cada dilluns de 09:50 a 11:30 d’abril a juliol de 2023.
- cada dimecres de 9:50 a 11:30 d’ abril a juliol de 2023.

Polonès: llengua tècnica II i Comunicació oral
Aquest curs està dissenyat per a estudiants que ja tenen un bon coneixement del polonès, ja sigui perquè és la seva llengua  o perquè han adquirit un nivell suficient dels cursos anteriors. Els estudiants exerciran l'escriptura sobre temes tècnics/científics i formularan textos. La gramàtica i l'expressió escrita també es milloraran practicant amb diversos tipus de textos.

Megacities . El joc de simulació intercultural virtual
El joc és una iniciativa de la Universitat de Grenoble i la Universitat de Lisboa. Un joc de simulació és un mètode d'aprenentatge experimental pel qual els estudiants experimenten la interculturalitat a través del joc en el context de la internacionalitat, el multilingüisme, la virtualitat i diverses cultures. S'animarà als estudiants a reflexionar sobre les seves pròpies idees, sovint inconscients, de normalitat i, per tant, tractin constructivament l'estrangeria i el multilingüisme. A les megaciutats, els equips de les universitats es reuneixen sis vegades per un període de 2,5 hores cadascuna, els dijous entre les 17:00 i les 20:00, en el període entre el 24 d'abril i el 30 de juny de 2023.

ELITE The Serious Play
Amb aquesta proposta l’estudiantat aprendrà en línia sobre estratègies de comunicació i tècniques de lideratge per millorar el treball amb persones de diferents orígens i països. Els jugadors seran avaluats i rebran comentaris sobre les seves opcions relatives al lideratge, la competència intercultural i 4 estratègies de comunicació. En aquest cas la inscripció és contínua.

Com sol·licitar?

La data límit per a les sol·licituds per als cursos d'alemany  i polonès i el joc Megacity és el 21 Feb 2023. Per obtenir informació addicional sobre els cursos, cal accedir a Metacampus Unite!. Per a inscriure's cal seguir l'enllaç 'aplica aquí' que es troba sota el títol del curs. Les peticions es processaran per ordre d'arribada.

Tot l’estudiantat de la UPC, com a estudiants Unite!, tenen accés a una altres oportunitats de formació internacional a través de la plataforma digital de l'aliança: Metacampus, a la qual s’accedeix  utilitzant les credencials de la UPC.