Pau Maza, Milica Zivanic i Pau Morente representen l’estudiantat UPC a l’aliança Unite!

Pau Maza, Milica Zivanic i Pau Morente

Reunió de Sure! a Graz

Membres de SURE! a Graz

Des de SURE! (Students in Unite for Representation and Empowerment!), són la veu de l'estudiantat de les nou universitats de l'aliança ens els diferents òrgans de govern i grups de treball.

25/04/2024

Els estudiants de les nou universitats estan representants a l’aliança Unite! de la qual en forma part la Universitat Politècnica de Catalunya -Barcelona Tech (UPC) a través de Sure! (Students in Unite for Representation and Empowerment!). Els estudiants que en formen part de Sure! representen els estudiants de les nou universitats sòcies en els òrgans de govern de l’aliança així com en les comunitats i grups de treball on es desenvolupen els diferents projectes. A més, els estudiants de Sure!fan difusió de l’aliança i les seves activitats entre l’estudiantat de la seva universitat. Des de SURE!, es promouen les oportunitats que Unite! ofereix a tots els estudiants per co-crear i comprometre's en projectes amb estudiantat d'altres universitats europees.

A la UPC, els estudiants que formen part de Sure! són Pau Maza (estudiant del Grau d'Enginyeria de Sistemes Audiovisuals  a l’ESEIAAT. ), Milica Zivanic (doctoranda del Grup de Recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits a l’EEBE) i Pau Morente (estudiant d'Enginyeria Informàtica a la FIB).

Pau Maza és, juntament amb la Beatriz da Sousa (Ulisboa), portaveu de SURE!. Maza ha participat en diferents òrgans de representació a la seva escola i en la Universitat com a coordinador del Consell de l'Estudiantat, membre del Claustre Universitari, del Consell de Cooperació al Desenvolupament i de la Comissió de Qualitat, entre altres. També ha estat membre del comitè executiu del Consell d'Estudiants de Catalunya. Pau és membre de CLÚSTER i forma part de Unite!, des de novembre de 2021. Per a Pau, "SURE! s’ha de consolidar en l'aliança amb l'objectiu que els estudiants tinguin un paper més proactiu, participant en iniciatives que es promouen des dels grups de treball d’emprenedoria, recerca i doctorat i ensenyament i aprenentatge". Per a ell, el futur de Unite! "és molt prometedor i els estudiants farem tot el possible per mantenir la gran relació entre tots els agents de l’aliança i SURE!".

Milica Zivanic és representant dels estudiants de doctorat de la UPC a Unite!. Ha arribat a la Universitat des de Belgrad (Sèrbia), però va cursar una llicenciatura i un màster a la TU Munich. Actualment, està fent un doctorat conjunt en Enginyeria Biomèdica entre Barcelona i Anvers. Com ella mateixa explica “el que més l'agrada formar part de SURE!, és arribar a conèixer i treballar al costat d'altres estudiants europeus que són persones tan inspiradores i proactives que es preocupen per marcar la diferència” comenta Milica. Amb aquests companys es reuneixen de manera presencial durant els Unite! Dialogues que tenen lloc cada sis mesos a les diferents universitats sòcies.  Dins Unite! Milica també  forma part de la comunitat que treballa en la posada en marxa de Programes de Doctorat i és membre de la junta d'avaluació de Unite! Seed Fund, el fons llavor que dona impuls financer a projectes innovadors de les nou universitats, presentats per PDI, PTGAS o estudiantat. “Això és exactament el que m'agrada de Unite!, que es valori l'opinió de l’estudiantat i que formi part dels  processos de presa de decisions rellevants. Aquesta és una base per a una educació centrada en l'estudiant que s'adapta a les necessitats i interessos de l'estudiant en constant canvi”.

Pau Morente s’ha incorporat recentment a SURE! i ja ha tingut l’oportunitat de participar en el darrer Dialogue a Graz i conèixer de manera personal a la resta membres europeus de SURE!. Estic profundament fascinat per l'enginyeria informàtica, on la programació se sent com descobrir màgia: donar vida al metall inert o conversar sense problemes amb les màquines. Més enllà dels meus estudis, m'agrada tocar el piano i aprofundir en projectes "nerdy" centrats en la IA i l'aprenentatge automàtic, temes que realment em captiven”. Pau, a més, serà un dels representants de Unite! a la conferència d’estudiants europeus que tindrà lloc al Parlament Europeu del 10 al 12 d’abril.

Des de Sure! els seus representants defensen els drets dels estudiants, organitzant esdeveniments que fomenten el compromís de la comunitat o facilitant recursos i suport, amb l'objectiu de millorar l'experiència global de l'estudiant a Unite! . Promoure la sostenibilitat, l'intercanvi d'informació o l'igualtat  d'oportunitats per a tot l'estudiantat són alguns dels seus objectius. Sure! organitza diferents esdeveniments, com seminaris, reunions i sessions de formació per a la col·laboració.