Primer Taller Internacional de Doctorat en Biotecnologia renovable de Unite!

Descarregar

El taller vol reunir personal investigador i estudiantat i identificar temes i oportunitats per a l'àmbit de la biotecnologia renovable

El personal investigador, doctorands i estudiants de màster de la UPC interessats poden presentar les seves propostes de participació fins al pròxim 15 de desembre. El taller tindrà lloc del 7 al 9 de febrer de 2024 a TU Graz (Àustria)

11/12/2023

Unite!, l'aliança d'universitats europees a la qual pertany la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) convida a tot el personal investigador, doctorands i estudiants de màster de tota l’aliança al primer taller de Doctorat en Biotecnologia renovable, organitzat per l'Escola de Doctorat de Biociències Moleculars i Biotecnologia de TU Graz (Àustria), del 7 al 9 de febrer de 2024. El taller forma part d’un dels projectes de recerca finançats pel fons llavor Unite! Seed Fund, i està liderat per investigadors del KTH (Suècia), TU Darmstadt (Alemanya) i TU Graz (Austria). El projecte preveu també impulsar treballs de fi de màster col·laboratius en l'àmbit de la biotecnología i la preparació d’una proposta europea de doctorat conjunt (MSCA-EJD).

Fins el 15 de desembre les persones interessades poden presentar la seva proposta de participació en el taller (des d’una breu xerrada sobre la recerca, TFM o experiències amb nous mètodes i idees, així com debats curts en línia sobre temes de rellevància per al tema del taller). L'esdeveniment proporcionarà una plataforma per a debats inspiradors i intercanvis científics basats en el camp de la biotecnologia renovable. El taller se centrarà en els següents temes: el diòxid de carboni com a recurs biotecnològic, la utilització intel·ligent de la biomassa, nous biocatalitzadors i biotransformació i l’enginyeria d'enzims impulsada per l'aprenentatge automàtic. A més, el 9 de febrer de 2024 els participants poden unir-se a una formació especial sobre visualització de la ciència amb la reconeguda entrenadora Verena Resch del Luminous Lab

El projecte preveu també quatre projectes de Treball Final de Màster col·laboratius en biocatàlisi, enginyeria enzimàtica i enginyeria metabòlica. Aquesta investigació col·laborativa servirà com a base per a un projecte consorciat més gran, com una xarxa MSCA-EJD (Marie Sklodowska-Curie Actions European Joint Doctorate). Cada treball de fi de màster inclourà una estada de recerca en una de les universitats associades.

La Biotecnologia Renovable, és un camp que està representat a totes les universitats Unite! i s'espera que facin una contribució significativa a la recerca en sostenibilitat. Els processos sostenibles per a la utilització del diòxid de carboni i la biomassa com a futura base de recursos de la indústria influiran altament en la bioeconomia circular. “L'objectiu general és reunir els investigadors i identificar temes i oportunitats per a l'àmbit de la biotecnologia renovable d'una banda, però també crear estructures conjuntes per a la formació doctoral per l'altra”, explica Robert Kourist, professor de l'institut de Biotecnologia Molecular de TU Graz i coordinador general del projecte.