Primera Escola Internacional d'Hivern de Unite! sobre Energia Sostenible i Resilient

Descarregar

Del 6 al 8 de desembre, l'estudiantat de la UPC té accés gratuït a la primera edició de l'Escola Internacional d'Hivern de Unite! sobre Energia Sostenible i Resilient, que tindrà lloc a la Universitat de Darmstadt

03/11/2022

Els estudiants participants en la primera edició de l' l'Escola Internacional d'Hivern de Unite! sobre Energia Sostenible i Resilient podran explorar, del 6 al 8 de desembre, els aspectes científics i tècnics de la producció i l'ús de sistemes d'emmagatzematge d'energia lliures de carboni i sostenibles, com l'hidrogen i el ferro així com altres aspectes socioeconòmics. Els participants obtindran una visió única dels reptes energètics actuals i de les possibles alternatives en un panorama energètic que canvia cada dia. L'Escola tindrà lloc a la Universitat de Darmstadt, una de les 9 universitats europees que, juntament amb la UPC, formen part de l'aliança Unite!.

Els reptes energètics

La transformació dels sistemes energètics és un dels reptes més urgents del nostre temps. Mentre que la neutralitat climàtica i la reducció de les emissions de CO₂ d'origen fòssil van estar en primer pla en els últims anys, la seguretat del subministrament s'ha convertit en una gran prioritat des de la guerra a Ucraïna. No obstant això, un subministrament d'energia sostenible i resistent també significa allunyar-se dels combustibles fòssils.
Per a substituir-los cada vegada més per l'energia eòlica i la solar, els vectors energètics químics, com l'hidrogen, són fonamentals per emmagatzemar, transportar i utilitzar l'energia renovable. D'altra banda, els metalls com el ferro han passat a estar en el punt de mira de la ciència i la indústria com a emmagatzematge d'energia lliure de carboni. Sigui com sigui, la solució tècnica, no ha d'avaluar-se per separat, sinó sempre en combinació amb els aspectes socioeconòmics.