Primera trobada del U! Reading Club

Els estudiants Sacha Zimny (Grenoble, França), Martina Massana Massip (UPC) i Luísa Cardoso (Aalto, Finlàndia)
Descarregar

Sacha Zimny (Grenoble, França), Martina Massana Massip (UPC) i Luísa Cardoso (Aalto, Finlàndia) són els tres estudiantsal darrere del projecte U! Reading Club

Tindrà lloc en línia el 13 de febrer, a les 17:30 hores. Estudiants de les nou universitats de l'aliança Unite! compartiran opinions sobre 'La Plaça del Diamant' de Mercè Rodoreda. Les inscripcions per participar en el Club estan obertes.

12/02/2024

Mercè Rodoreda i la seva ‘Plaça del diamant’ han estat l’autora i l’obra escollides per inaugurar les activitats del club de lectura U! Reading Club de Unite!, una iniciativa impulsada des de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i que ha rebut finançament de l’aliança europea Unite! a través del seu fons llavor per a projectes d’estudiants. Martina Massana Massip, estudiant de la UPC, i Carme Fenoll, directora de l'Àrea de Cultura i Comunitat, juntament amb dos estudiants de les universitats de Grenoble i Aalto, són al darrere de la proposta. La primera trobada de tots els membres del Club, una cinquantena per ara (20 dels quals de la UPC) tindrà lloc en línia el 13 de febrer a les 17:30 hores. Els estudiants de la UPC que participen en aquest primer club de lectura universitari europeu, es trobaran de manera presencial a l'edifici Vèrtex del Campus Diagonal Nord de Barcelona. També la Universitat d'Aalto ha optat per aquest format híbrid de la trobada. Marina Porras, jove autora catalana iniciarà la trobada amb una introducció al llibre i algunes preguntes inicials.

L’equip organitzador seleccionarà textos de diferents cultures i disciplines acadèmiques per exposar als participants diverses tradicions literàries i acadèmiques. La intenció és combinar les propostes de clàssics de la literatura de cada país amb les obres d’autors i autores joves i emergents. Cada mes, es proposarà un llibre d'un dels països de les universitats que formen part de l'aliança i, en les diferents sessions, els membres del Club podran exposar les seves idees i pensaments després de la lectura proposada. S’ha previst convidar l’autor o l'autora de l’obra a la sessió, sempre que sigui possible, i promoure així un debat directe i el coneixement dels autors entre l’estudiantat. L’objectiu de l’equip impulsor és promoure entre l’estudiantat el pensament crític, facilitar l’intercanvi d’idees, debats, recomanacions i experiències en un entorn internacional i no acadèmic

Martina Massana Massip, estudiant del grau en Ciència i Enginyeria de Dades a la UPC, Sacha Zimny (de la Universitat de Grenoble, a França), i Luísa Cardoso (de la Universitat d'Aalto, a Finlàndia) són els tres estudiants que estan al darrere del projecte U! Reading Club i amb la posada en marxa d’aquest Club, volen animar els universitaris a “ampliar la seva comprensió i millorar la nostra capacitat d'analitzar i interpretar textos complexos”. Consideren que la literatura és un gran punt de connexió per als estudiants de tota Europa i “una oportunitat increïble per trobar més punts en comú, compartint altres llengües i millorant les nostres habilitats per al pensament crític”, afegeix Martina Massana Massip.