Una delegació de la UPC participa en el VIII Unite! Dialogue a Wroclaw

Descarregar

Membres de la UPC han participat en la darrera trobada presencial de l'Aliança a Polònia

La trobada ha tingut lloc del 19 al 21 de setembre a la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw, centrada en els ecosistemes de l'aliança

08/10/2023

Una delegació de la UPC, encapçalada pel rector, Daniel Crespo ha participat en les sessions de treball de les diferents comunitats que desenvolupen les estratègies i projectes de l'aliança durant el VIII Unite! Dialogue, que ha tingut lloc del 19 al 21 de setembre a la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw. Aquesta edició, centrada en els ecosistemes de l'aliança ha reunit representants de totes les universitats de l'aliança, incloent-hi professors, personal, estudiants i responsables de la presa de decisions, per participar en debats que conformarien el futur de la Universitat Europea.

El Diàleg va comptar amb un taller estratègic per a rectors, que va permetre als responsables de la presa de decisions configurar activament l'estratègia de l'aliança. Més enllà de les reunions del grup de treball, l'esdeveniment també va comptar amb sessions transversals, interactives i plenàries, que van proporcionar als participants una comprensió més profunda de les diverses fortaleses, expertesa i punts de vista dins de la comunitat Unite!

Segons Tanja Brühl, presidenta de Unite! ‘El diàleg va posar de manifest les xarxes de col·laboració que ja s’han creat en l'àmbit de l'educació, la innovació i la recerca. Junts com a aliança, estem creant una aliança forta i vibrant. Estic convençuda que el VIII Diàleg ha inspirat una multitud de vies reforçar encara més aquests ecosistemes en el futur’.

Durant el Diàleg, els participants es van submergir en diverses reunions de grups de treball, on van compartir experiències, van deliberar sobre projectes en curs i van mostrar bones pràctiques relacionades amb la col·laboració. Aquest intercanvi d'idees va encoratjar la fertilització creuada de conceptes i l'inici d'empreses innovadores dins l'aliança. La participació dels estudiants no ha estat només un component vital, sinó una força impulsora durant tot l'esdeveniment, destacant el seu valuós paper en la formació de l'aliança. Un grup divers d'estudiants, que representen SURE!, van participar activament en reunions de grup de treball juntament amb el professorat i el personal, proporcionant noves perspectives i idees.

El Diàleg va proporcionar una oportunitat per reforçar la col·laboració amb els representants de l'Educació Superior d'Ucraïna. Delegats de set universitats ucraïneses activament involucrades en el projecte "Green Transition in Ukrainian Universities" juntament amb Wroclaw Tech, van participar en la trobada  Paral·lelament, els col·legues de les universitats ucraïneses i l'Agència Nacional de Garantia de la Qualitat en Educació Superior d'Ucraïna han estat col·laborant estretament amb Unite!  en la creació d'una “comunitat d'innovació oberta per a la transició verda”. Aquesta convergència d'esforços va marcar un moment fonamental per establir noves connexions i discutir projectes de col·laboració potencials, especialment en l'àmbit de la transició verda.

La propera trobada de l'aliança tindrà lloc el mes de febrer de 2024 a la Universitat de Graz.