Unite! convida els estudiants de la UPC a pujar a U!Train 2024

Cartell de la'ctivitat amb tres estudiants participant en un debat
Descarregar

La ideató del proper novembre servirà per dissenyar les activitats del U!Train 2024

30/10/2023

Unite! proposa a l’estudiantat de les nou universitats membres de l’aliança, entre les quals es troba la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC), participar en el U!Train. En aquesta iniciativa, 30 estudiants s'embarcaran en un viatge únic en tren des d’una de les universitats associades, en aquest cas la UPC (Barcelona) fins a una altra, que en aquesta primera edició serà Grenoble INP-UGA (Grenoble, França). El viatge tindrà lloc el setembre de 2024 i pel camí, els estudiants participaran en diverses activitats centrades en debats i propostes col·laboratives sobre temes i reptes escollits pels mateixos estudiants. En arribar al seu destí, els participants, que rebran 3 crèdits (ECTS) continuaran amb exercicis de cocreació i el treball acadèmic. El curs inclou també sessions en línia abans o després del viatge.

L’objectiu dels organitzadors és que siguin estudiants de les nou universitats els que defineixin els continguts del curs mitjançant una Ideató que tindrà lloc, en línia, del 27 de novembre a l'1 de desembre de 2023. Ells i elles decidiran des de les temàtiques a abordar a les diferents activitats que els 30 estudiants que faran el viatge el 2024 podran desenvolupar, sempre al voltant del desplegament de la futura universitat europea.

La ideató
Una Ideató és un esdeveniment en què els participants s'uneixen en una pluja d'idees i desenvolupen i presenten propostes o solucions innovadores a reptes o problemes específics. En la Ideató per a l’U!Train està previst que els estudiants participants generin idees innovadores i creatives per a la part no acadèmica de la U!Train, guiades pel mètode de "resolució creativa de problemes". La ideató tindrà lloc durant cinc nits consecutives (del 27 de novembre a l’1 de desembre de 2023, entre les 17.00 i les 19.00 hores). La iniciativa és una oportunitat única que tona a oferir Unite! per tal que estudiants de diferents universitats europees treballin de manera col·laborativa, ampliïn la seva xarxa internacional de contactes i comparteixin idees i maneres de fer i pensar.

Les idees de l’equip guanyador de la Ideató s'implementaran en el programa de U!Train. Els estudiants que encara siguin estudiants UPC el 2024 poden i que participin en la Ideató, poden sol·licitar una plaça en la U!Train, ja que comptaran amb “punts extra” per assegurar-se una de les 30 places a U!Train.

Més informació sobre la Unite! Ideató

La U! Train tindrà lloc el setembre de 2024 entre Barcelona i Grenoble