Unite! llança el seu catàleg d'infraestructures de recerca obertes a usuaris externs

Descarregar

Es tracta d'una mostra exhaustiva d'infraestructures de recerca (IR) obertes a usuaris externs

La nova eina intensifica la col·laboració de Unite! i contribueix a la visió de la UE d'un ecosistema de recerca i innovació unificat.

25/01/2024

El catàleg d’infraestructures de recerca compartides de Unite! és ja una realitat. Aquest ha estat durant els darrers anys un dels projectes emblemàtics per a l’aliança, a la qual pertany la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC). L’eina és fruit de l’esforç col·laboratiu de les set universitats que van participar des de l’inici a Unite!, en el marc del projecte europeu H2020. El catàleg, del qual es presenta una primera versió que s’anirà ampliant amb noves entrades, presenta una mostra exhaustiva d'infraestructures de recerca (IR) obertes a usuaris externs. La iniciativa parteix de la creació inicial d'una llista que tenia com a objectiu facilitar el compartiment d'infraestructures entre les institucions col·laboradores.

El catàleg inclou les Infraestructures de Recerca (IR) amb accessibilitat als usuaris externs i alineades amb les que han estat definides com a àrees d'enfocament científic de Unite!, que inclouen Indústria 4.0, energia sostenible, intel·ligència artificial i emprenedoria. També s’ha integrat darrerament l’enginyeria de la salut, donada l'excel·lència dels socis en aquest àmbit.

El grup de treball ha transformat el concepte inicial en una eina en línia dinàmica amb opcions de filtre per ajudar els usuaris a identificar i seleccionar les IR més rellevants mitjançant paraules clau, la institució mare de la IR i una categorització científica més detallada basada en l'estructura de panells del Consell Europeu de Recerca (ERC), un marc estàndard europeu conegut pels investigadors/res que sol·liciten finançament de l'ERC.

L'eina proporciona informació detallada sobre cada IR, incloent-hi una descripció concisa, un enllaç al lloc web corresponent, adreces de correu electrònic de contacte, disponibilitat de personal tècnic per a assistència a usuaris externs i si disposa d'un sistema de reserva en línia.

Aquesta eina no només està destinada a millorar la col·laboració entre les universitats col·laboradores de Unite!, sinó que també contribuirà a una cooperació europea més àmplia, alineant-se amb la visió de la UE de fomentar un ecosistema de recerca i innovació unificat. Al catàleg, que serà sotmès a proves per part  d'un grup d'usuaris de la UPC i Grenoble INP–UGA, ja es pot accedir a través de la plataforma Agora, desenvolupada per la UPC per a l’aliança.