Unite! llança IRIS, la seva xarxa de Serveis de Recerca i Innovació

Participants en en el Unite! Dialogue del passat mes de setembre a Torino.
Descarregar

Membres de la comunitat Unite! en la trobada al Politecnico de Torino sobre els projectes de l'aliança en el marc del programa europeu H2020

El projecte és el primer dels pilots impulsats per l'aliança en el marc del programa H2020, per aconseguir una transformació institucional comuna de les universitats que en formen part

26/10/2022

Unite! ha posat en marxa el primer projecte pilot relacionat amb l'agenda de recerca. Es tracta d'una xarxa conjunta de Serveis Integrats de Recerca i Innovació (IRIS), a través de la qual s'establiran línies comunes per al desenvolupament futur de l'aliança en l'àmbit de la recerca i per a les quals Unite! sol·licitarà finançament a la UE.

Mitjançant la interacció periòdica de les Oficines de Subvencions, Oficines de Transferència de Tecnologia, RH i Oficines de Ciència Oberta de cada universitat sòcia, s'identificaran un conjunt de serveis per impulsar les oportunitats de col·laboració internacional, primera llavor de transformació institucional en la direcció de l'aliança i que passen per la formació de perfils professionals per impulsar els serveis de Unite! i el disseny de serveis d'I+I.

De fet, la xarxa vol potenciar la transformació de la recerca i la innovació de les universitats Unite! i convertir-se en una interfície amb la UE per al disseny i desplegament de futures ajudes de finançament de la UE. A més, IRIS estarà connectada a l'Oficina de Serveis de Unite! E+, que treballa com a facilitadora per millorar la mobilitat i facilitar la participació dels estudiants. D'aquesta manera, Unite! comptarà amb un Servei de Suport que treballarà per  acompanyar tant a estudiants com a investigadors.

Els pilots Unite!

Els pilots són estudis preliminars a petita escala realitzats per avaluar la viabilitat, durada, cost, adversitats i millorar el disseny d'estudi abans del desenvolupament d'un projecte de recerca a gran escala. En el cas de Unite!, la seva estratègia en matèria de recerca i innovació es gestiona a través del projecte Unite!H2020, que va llançar els seus projectes pilot durant el 6è Unite! Diàleg a Torí, el mes de setembre passat. UNITE! H2020 comptarà amb un conjunt de set pilots o estudis de casos sinèrgics, que es desenvoluparan amb la contribució de tots els socis de l'aliança:

• Agenda de recerca: amb dos projectes pilot, un sobre la creació d'una xarxa de serveis de R+D (IRIS) i un altre sobre una xarxa oberta d'experts.
  • Infraestructures de recerca: amb dos projectes pilot sobre la convergència de les IR en el sector de l'energia
  • Cooperació acadèmia-empresa: amb un pilot sobre la creació d'una xarxa d'oficines de TT
  • Capital humà: amb accions pilot per a l'atracció, circulació, motivació i valorització dels RH amb talent
  • Ciència oberta i innovació: amb un estudi de cas sobre les millors pràctiques, els facilitadors i els inhibidors en les disciplines científiques de les universitats
  • Abast social i participació dels ciutadans: amb un repositori d'activitats, millors pràctiques i canals per a l'abast dels ciutadans, ODS específics i mapatge d'organitzacions socials.