Unite! organitza un taller sobre Ciutats Climàticament Neutres i Intel·ligents

Impulsat des del projecte Widening de l’aliança, tindrà lloc el 17 de maig al Politècnico de Torino

26/04/2024

El projecte Unite! Widening organitza aquest taller que tindrà lloc al Politecnico di Torino (POLITO), el 17 de maig. La universitat italiana, és una de les nou universitats membres de l’aliança Unite!, entre els quals també es troba la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC). L'esdeveniment té com a objectiu informar sobre les perspectives de futur, els reptes i les oportunitats de finançament de la Missió Europea de la UE sobre Ciutats Climàticament Neutres i Intel·ligents. Precisament, un dels objectius específics del projecte Unite! Widening és reforçar la competitivitat global i la visibilitat internacional de les universitats, promoure la política de l'Àrea de Recerca Europea i crear una massa crítica en àrees clau com la transició verda i les àrees de missió de l'Horizon Europe.

La Missió sobre Ciutats Climàticament Neutres i Intel·ligents juga un paper significatiu en la transició verda. Implica autoritats locals, regionals i nacionals, ciutadans i empreses per  proporcionar 100 ciutats climàticament neutres i intel·ligents abans del 2030 i assegurar que aquestes ciutats actuïn com a Hubs d'Experimentació i Innovació per permetre que totes les ciutats europees facin el mateix abans del 2050. La Comissió Europea va llançar una Convocatòria d'Expressió d'Interès adreçada a les ciutats que permetia als municipis manifestar el seu interès a convertir-se en ciutats climàticament neutres abans del 2030 com a part de la Missió i presentar informació sobre la seva situació actual, treballs en curs i plans futurs en relació amb la neutralitat climàtica. Torí ha estat seleccionada com una de les 100 ciutats que participen en la Missió de les Ciutats, com també ho ha estat la ciutat de Barcelona

En el Taller "Missió Europea UE sobre Ciutats Climàticament Neutres i Intel·ligents" que tindrà lloc al Politecnico di Torino, intervindran diferents ponents com ara membres del consell de la missió de la UE o  l’alcalde de la ciutat de Torí i, per concloure l'esdeveniment, s’ha previst una taula rodona final per debatre exemples concrets de participació, reptes i oportunitats.

Sobre el projecte UNITE! Widening

El projecte Unite! WIDENING, iniciat al gener de 2024, va ser concebut com a projecte complementari dins del marc de l'Aliança Universitària Europea Unite! Aquest projecte té com a objectiu amplificar la visibilitat de l'excel·lència científica i la valorització del coneixement de les universitats en països d'ampliació, i a tota l'Aliança, mitjançant la cooperació alineada amb els principals reptes socials incrustats en les Missions. El consorci involucra nou universitats europees líder en recerca i educació, també socis de l'Aliança Universitària Unite!, dues d'elles en països d'ampliació, dos parcs científics i tecnològics, una agència de desenvolupament i una PIME de gestió de la innovació.