Unite! presenta l’Escola d’Hivern sobre Biomassa i materials innovadors per a estudiantat de màster i doctorat a Grenoble

Pots de biomassa

La Biomassa i la seva valorització centrarà les classes de l'Escola d'Hivern

Del 6 al 10 de febrer de 2023, els estudiants de la UPC, com a membres de la comunitat Unite! tenen accés especial a la primera Escola d’Hivern centrada en Biomassa i materials innovadors que acull Grenoble INP Graduate School of Engineering and Management, de la Universitat Grenoble Alpes

04/10/2022

Una nova Escola d’Hivern se suma a l’oferta de formació de l’aliança Unite! per aquest curs. La Grenoble INP-UGA acollirà, del 6 al 10 de febrer de 2023, la primera edició de l’Escola d’Hivern sobre Biomassa que centrarà les sessions al voltant de la valorització de la biomassa vegetal (residus verds i agroalimentaris, residus de fusta) així com en la producció de biomaterials (o materials d’origen biològic).

L’Escola reunirà a Grenoble, Capital Verda Europea en 2022, a personal investigador i professorat de les universitats i laboratoris Unite! especialitzats en aquest àmbit com són el KTH Royal Institute of Technology (Suècia), la Universitat d’Aalto (Finlàndia), la Universitat Tecnològica de Graz (Àustria), el Laboratoire de Génie des Procédés pour la Bioraffinerie, les Matériaux Bio-sourcés et l'Impression Fonctionnelle (LGP2) (França).

La inscripció està oberta als estudiants de màster i de doctorat de Unite! amb una tarifa reduïda i totes les activitats es desenvoluparan en anglès. Es lliurarà un certificat de participació a cada participant al final del seminari i es concediran 3 ECTS als estudiants que hagin participat en tot el programa. (per al reconeixement de crèdits, cal verificar sempre primer amb la teva universitat).

En el món actual, la necessitat de solucions innovadores per evitar la dependència del plàstic i del petroli és crucial per trobar nous tipus de materials que permetin simultàniament la valorització dels residus i el foment de la innovació. Per descobrir noves perspectives en matèria d'envasos, impressió, etc., aquesta primera edició de l'Escola d'Hivern Unite! oferirà als estudiants de màster i de doctorat que vulguin adquirir coneixements sobre els materials d'origen vegetal, seminaris i tallers sobre la valorització de la biomassa, la cel·lulosa i la nano cel·lulosa.

Amb seu en Grenoble, que és la Capital Verda Europea en 2022, el programa de l’Escola inclou també activitats socials i interculturals, que permetran als estudiants de diferents països connectar entre ells i amb el personal acadèmic.

Inscripcions:
La inscripció per a participar en l'escola d'hivern ja està oberta en la pàgina web de l'Escola, fins al 15 de novembre:

Sobre els organitzadors
Especialitzada en els camps dels materials d'origen biològic, el paper i la comunicació impresa, Grenoble INP - UGA Pagora és una escola pública d'enginyeria que ofereix cursos acadèmics per a futurs enginyers, i estudiants de màster, en educació formal i en aprenentatge, en col·laboració amb els principals actors de la indústria i la recerca de l’entorn, tant a França com a nivell internacional.