Setmana de la Robòtica a la UPC

setmana de la robòtica a la upc

Del 16 al 18 de febrer, la Universitat Politècnica de Catalunya s'omple d'activitats amb motiu de la Setmana de la Robòtica a la UPC, una iniciativa en què participen diferents escoles, facultats i centres de recerca de la Universitat. Consulta el programa d'activitats adreçat al públic en general i, especialment, a l'alumnat de primària, ESO, batxillerat i CFGS, orientat a divulgar els diferents àmbits de la robòtica: ja estan obertes les inscripcions a tallers, visites als laboratoris, demostracions, exposicions i conferències! T'ho perdràs?

r1-360.jpg

Tallers de robòtica per a totes les edats!  Barcelona

Programaràs un robot amb LEGO, experimentaràs en colònies de robots, descobriràs les aplicacions de la robòtica mèdica i assistencial, o bé visitaràs centres de recerca per conèixer els sistemes robòtics del futur.

robòtica 2

Vine a programar amb Arduino i  LEGO
Manresa

Vine a l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) i descobriràs la robòtica programant un robot bàsic amb LEGO Mindstorms o bé a través de la plataforma Arduino.

r3-360.jpg

Projectes de robòtica als estudis de grau
Terrassa

Descobriràs possibles aplicacions de la robòtica industrial i també alguns projectes de robòtica en què els protagonistes són els mateixos estudiants de l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

r4-360.jpg

Robots KUKA i divulgació científica
Vilanova i la Geltrú

No et perdis l'ampli programa d'activitats organitzat per l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) per donar a conèixer les diferents aplicacions dels robots industrials i divulgar la robòtica.

No t'ho perdis!

18 de febrer: torneig FLL a la UPC
20 equips d’estudiants de primària i secundària participaran, el proper 18 de febrer, en el torneig classificatori de la FIRST LEGO League (FLL), que organitza la Universitat Politècnica de Catalunya al Campus Nord de Barcelona. Els estudiants, amb els seus robots LEGO® MINDSTORMS® hauran de resoldre diferents reptes posant-se en la pell dels animals i defensar el seu projecte científic en equip.

La iniciativa té com a objectiu despertar l'interès dels joves per la ciència i la tecnologia: investigar i resoldre reptes científics actuals, aplicar conceptes matemàtics i científics en la vida real, i desenvolupar habilitats i competències com el treball en equip, la resolució de problemes o la comunicació.
Robots dinosaures als hospitals?
Us imagineu arribar a urgències i trobar-nos un robot que ens ajuda a tranquil·litzar-nos? No estem parlant de ciència-ficció: es tracta de robots socials, capaços d’interactuar i comunicar-se amb nosaltres, i que ja s’estan provant a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Amb la forma de dinosaure, s’utilitzen per reduir el dolor i l’ansietat en nens hospitalitzats durant els tractaments clínics, tal com ens explica Cecilio Angulo, investigador de la UPC. En el projecte, anomenat PATRICIA, hi han participat investigadors de la UPC, del Departament de Robòtica d’Enginyeria de La Salle i l’Hospital de Sant Joan de Déu. L'objectiu és avaluar l'eficàcia de l'ús de robots socials en la reducció del dolor i l'ansietat en nens hospitalitzats durant els seus tractaments clínics. Voleu conèixer els robots mascota?

Robòtica i treballs de recerca
La Universitat Politècnica de Catalunya convoca cada curs el Premi UPC Arquitectura, Enginyeria, Ciències i Tecnologia per a treballs de recerca de batxillerat i CFGS. En la darrera edició, el treball Construcció d’una pròtesi biònica de mà, de Guillem Cornella, alumne de l’Escola Pia Nostra Senyora (Barcelona) i actualment estudiant de l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est (EEBE), va rebre el primer premi. En el seu treball, l’estudiant va construir una pròtesi biònica de mà, utilitzant una impressora 3D, que funciona a partir dels impulsos emesos per les ones cerebrals. Per elaborar i construir el prototip, l’estudiant va realitzar un estudi previ sobre l’anatomia del sistema nerviós i de la mà, l’activitat de les ones cerebrals i els diferents tipus de pròtesis existents, així com del disseny i la impressió 3D i de la programació en Arduino. El jurat del Premi va valorar del treball l'èmfasi posat en la responsabilitat social de la tecnologia en incidir en la problemàtica de les amputacions, que afecten 11 milions de persones al món.
Amunt
Contacte Seu Electrònica Perfil de Contractant