Èxit de participació a la FIRST LEGO League de la UPC

200 nens i nenes de primària i secundària han participat a la FIRST LEGO League

La UPC ha acollit aquest dissabte, 27 de gener, a l’edifici Vèrtex del Campus Nord, el primer dels tornejos classificatoris FIRST LEGO League a Barcelona, amb la participació d'uns 200 estudiants de primària i secundària. El 1r premi Fundació Scientia al Guanyador ha estat per a l’equip K^3, del col·legi Sant Ramon Nonat.

27/01/2018

Aquest primer torneig s’ha celebrat paral·lelament a l’Auditori i a diferents espais de l’edifici Vèrtex de la UPC al llarg de tot el matí del dissabte. Els estudiants de primària i secundària que hi han participat, d’entre deu i 16 anys i procedents de 17 escoles i instituts de Barcelona i una d’Esplugues de Llobregat, s’han distribuït en 22 equips. Aquests tornejos estan organitzats pels socis FIRST LEGO League (universitats i parcs científico-tecnològics) a tot el territori espanyol i donen accés a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya, que tindrà lloc els dies 10 i 11 de març a Logronyo. Els premiats en aquesta final tindran l’oportunitat de participar en diferents tornejos internacionals.

Passades les 9.30 hores s’ha inaugurat el torneig i s’ha donat pas a la presentació de projectes científics dels diferents equips. Tot seguit s’ha iniciat el joc de robots, on els equips han posat a prova les seves habilitats per les diferents missions plantejades en un temps limitat.

Al final del matí ha tingut lloc l’exhibició dels robots participants, seguit del lliurament de medalles a tots els participants i de premis als equips seleccionats. Els premis han estat lliurats pel rector de la UPC, Francesc Torres; el president del Consell Social, Ramon Carbonell; el degà de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), Josep Fernández; el director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Ferran Marquès; el director de Zona Barcelona Nord d'Aigües de Barcelona, Bernat Rovira; Mireia Hernan, de la mateixa empresa; el director d'Estratègia i Desenvolupament de SUEZ Espanya, Manu Cermerón; i els professors de la UPC, Cecilio Angulo, responsable del torneig, Mario Martín, cap d'àrbitres, i Francesc Sabaté, cap de jutges.

Premiats:

• 1r premi Fundació Scientia al Guanyador: equip K^3, del col·legi Sant Ramon Nonat
  • 2n Premi al Guanyador: equip TEAM MACHINE, de l'escola Les Corts
  • 1r Premi als Valors First LEGO League: equip AQUABOX, de l'escola Ítaca
  • 1r Premi Aigües de Barcelona al Projecte Científic: equip Be Pa Team, de l'escola Betània Patmos
  • 1r Premi al Disseny del Robot: equip ROBOLUTION, de l'Institut Ausiàs March
  • 1r Premi al Comportament del Robot: equip Electabuzz, de l’escola Jesuïtes Gràcia-Col·legi Kostka
  • Premi Fundació Princesa de Girona a l’Emprenedoria: equip AQUAMON, de l'escola Pau Romeva
  • Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses: equip de l’escola Barcelona
  • Premi a l’Entrenador: equip ROBOKIDS de l'escola Ausiàs March

Potenciar el talent en entorns desafavorits
El proper dissabte, 3 de febrer, l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), al Campus Diagonal-Besòs, acollirà el segon dels tornejos que aquest any s’organitzen a la UPC. En aquest cas, seran 16 els equips participants, d’escoles i instituts de Barcelona i Sant Adrià de Besòs, però també de casals, entitats i biblioteques vinculades al barri.

D’aquests 16 equips, vuit hi participen a través del Pla Social que la Fundació Scientia, entitat promotora de FIRST LEGO League a Espanya, ha posat en marxa aquest any. El pla té com a objectiu potenciar el talent de nois i noies que provenen d’entorns més desafavorits per tal que el foment de la ciència i la tecnologia arribi a tots els centres educatius, sigui quina sigui la seva situació. Així, aquests equips han estat becats per la Fundació i, a més, han comptat amb el seguiment de professorat de l’EEBE.

La iniciativa FIRST LEGO League està impulsada a Espanya des de l’any 2006 per la Fundació Scientia, entitat sense ànim de lucre que promou les vocacions científiques i tecnològiques i el desenvolupament de competències i habilitats del S.XXI a través de la participació dels joves en aquests tornejos. Aquest any, se celebren 33 tornejos classificatoris FIRST LEGO League a Espanya, amb més de 15.000 participants, 1.900 equips i 2.700 voluntaris. Fundació Princesa de Girona, LEGO Education ROBOTIX i Aigües de Barcelona són aliats estratègics dels programa.

2n Premi al Guanyador: equip TEAM MACHINE, de l'Escola Les Corts

1r Premi als Valors FIRST LEGO League: equip AQUABOX, de l'escola Ítaca